امروز و در این مقاله می خواهم در مورد گوگل آلرت یا همان google alert با شما صحبت کنم، امکانی که مطمئن هستم 90 درصد شما عزیزان از آن خبر ندارید و اصلا نمیدانید چه هست! دلیل این بی خبری هم این است که گوگل زیاد در مورد آن صحبت نمیکند.
همین اول یک سوال را در ذهن شما تداعی میکنم :
این گوگل آلرت چه ربطی به سئو دارد؟
(لطفا تا آخر این مقاله را به دقت مطالعه فرمایید تا به پاسخ برسید)
گوگل آلرت یکی از مفیدترین و ناشناختهترین سرویسهای گوگل است. با این سرویس میتوانید برای یک یا چندین کلیدواژه یک آلرت بگذارید و هر وقت موضوعی با این محتوا در وب منتشر شد، گوگل آن را به ایمیل شما میل کند. قطعا هیچ محدودیتی هم در مورد تعداد آلرتها وجود ندارد.
اگر کمی سادهتر بخواهم بگویم باید گفت فرض کنید شما عبارتی را در گوگل سرچ میکنید. اما میخواهید هر چیز جدیدی که در مورد آن عبارت به اینترنت اضافه میشود را هم بدانید. مثلا اسم خودتان را جستجو میکنید و تمایل دارید هرگاه نام خودتان در هر نقطهای از وب برده شده از آن باخبر شوید. اینجاست که گوگل آلرت به درد شما خواهد خورد !
در این مطلب به صورت کامل نحوه استفاده از گوکل آلرت را به شما آموزش خواهم داد.
دیگر نیازی نیست خودتان به صورت متناوب اینترنت را جستجو کنید چرا که گوگل این کار را برای شما انجام میدهد. فقط کافی است که یک آلرت بگذارید و تنظیم کنید که در چه بازه زمانی میخواهید مطالب جدید به ایمیل شما ارسال شود.
برای این کار به آدرس گوگل آلرت بروید و یا آدرس www.google.com/alerts را در نوار آدرس مرورگر خود تایپ نمایید و سپس با اکانت گوگل خود در آنجا Sign in کنید.
در کادر آبی که بالای صفحه است میتوانید یک آلرت بگذارید که برای این کار باید کلیدواژه مورد نظرتان را در نوار سفید رنگ داخل کادر آبی، تایپ نمایید.
وقتی عبارتی را وارد کنید، صفحهای جدید باز میشود و گزینه CREATE ALERT به رنگ آبی مشخص است (و در پایین این کادر پیشنمایشی (preview) از آلرت خود را خواهید دید.)
گزینه Show options هم سمت راست دکمه آبی است که تنظیمات آلرت است و با زدن آن به ترتیب مواردی همچون بازه زمانی، منبع، زبان، محدوده جغرافیایی و تعداد لینکها قابل تنظیم است. آخر از همه گزینه Deliver to است که میتوانید مشخص کنید که از طریق ایمیل یا RSS مطالب را دریافت کنید.
در قسمت اول یعنی بازه زمانی که با عبارت How often مشخص شده است، میتوانید گزینه As-it-happens را انتخاب کنید که به این معنی است که بلافاصله پس از اینکه مطلب جدیدی منتشر شد، گوگل سریعا آن را به ایمیل شما خواهد فرستاد. سایر قسمتها هم که واقعا ساده هستند.
در قسمت پایینی که Me on the web نام دارد، در سمت چپ نام خودتان (نامی که هنگام افتتاح اکانت گوگل دادهاید) و در سمت راست آدرس ایمیل خودتان را میبینید.
در کنار آنها یک علامت + وجود دارد که با زدن آن می توانید نام و یا ایمیل خود را آلرت بگذارید و هر وقت در اینترنت نام و ایمیل شما نوشته شد، گوگل به شما خبر میدهد.
در قسمتهای پایینی گوگل پیشنهاداتی در حوزههای مختلف همچون ورزش و تکنولوژی و … را ارائه میدهد. پس از ساختن آلرت دوباره میتوانید به همان صفحه بیایید و لیست آلرتهای خود را ببینید و هرکدام را خواستید ویرایش یا حذف کنید. از این سرویس در موارد بسیاری میتوان استفاده کرد و یکی از پرکاربردترین آنها برای مواقعی است که میخواهید یک جریان خبری در حال اتفاق را پیگیری کنید. مثلا لغت «فوتبال» را آلرت کنید و هروقت خبر جدیدی در مورد فوتبال روی داد، گوگل شما را با خبر میکند.
جا داره اینجا خودم رو بزارم جای شما !
شما: آقای قمصری این بحث با اینکه خیلی کارآمد بود اما چه ربطی به سئو داشت؟
پاسخ من: دوست عزیزم اگر تا الآن متوجه نشدی چه استفاده ای از این ابزار در جهت بهبود سئو انجام داد پیشنهاد میکنم دوباره مطلب رو عمیقتر بخونی و سرانجام اگر بازم متوجه نشدی چه ربطی داره تو بخش نظرات سوالت رو بپرس تا جواب بدم.
(در واقع می خوام سعی کنم کمی به ذهنتون خلاقیت بدم.)
با مطالب بیشتر آموزش سئو همراه باشید!
امروز یک مقاله بسیار مهم را در اینجا قرار میدهم. حتما این مقاله را با دقت بخوانید و به دوستان خود نیز در مورد خرید بکلینک حتی بکلینکهای کاملا اصولی تذکر دهید.
لطفا ابتدا دقت فرمایید افزایش رنک نه افزایش پیجرنک !
این مقاله ترجمهای از یک مقاله معتبر و افزودن نتایج تحلیلی و تجربی بنده به آن است.
اگر از 10 استاد سئو در مورد اهداف الگوریتم پنگوئن گوگل بپرسید، 9 نفر از آنها بطور ناخوداگاه سه کلمهی زیر را بیان می کنند:
"بررسی anchor text بیش از حد بهینه شده."
این حرف غلط است.
در اینجا تفکیک anchor text برای یک سایت تایید شده در الگوریتم پنگوئن یعنی cabbagesoup-diet.com هدف ماست است.
در حال حاضر این سایت رتبه یک را برای کلمه کلیدی “cabbage soup diet” داراست.
با محاسبات من، 65 درصد از anchor text آنها شامل تغییرات کوچیکی در cabbage soup diet – و 30 درصد از anchor text نیز با انطباق کامل همراه است.
چطور چنین چیزی ممکن است؟ مگر پنگوئن در مورد anchor text نیست؟
جواب منفی است.
پنگوئن در مورد trust (اعتماد) است و افزایش اعتماد به سایت بیشک مهمترین تاثیر در افزایش رنک و بهبود نگاه گوگل به سایت هاست.
سئوکاران به دلیل پستی از MicroSiteMasters.com مجبور شدند بپذیرند که anchor text تمام الگوریتم پنگوئن گوگل است.
اما سئوکاران بعد از مقایسهی سایتهایی که توسط الگوریتم مجازات شده بودند با سایتهایی که از این اثر محفوظ ماندهاند، به این نتیجه رسیدند که:
“وقتی به هر سایتی که تحت مجازات الگوریتم پنگوئن قرار گرفته است به طور جداگانه نگاه کنیم، میبینیم که یک “کلمهی کلیدی پولی” را به عنوان anchor text برای بیش از 60درصد از لینکهای ورودیاش ثبت کرده است”
بهعبارتدیگر، علت اینکه تحت مجازات پنگوئن قرار گرفتید، حتماً به کارگیری anchor text بیش از حد بهینه شده است.
در جامعهی سئو، همهی افراد موافقاند که پنگوئن فقط در مورد anchor text است. بنابراین استراتژی سئوی خود را به نحوی تغییر دادند که " anchor text را تغییر بدهید" را شامل شود.
ولی آنها از نقل قولی از همان مقاله غافل شدند که باعث شگفتی من شد:
"دارا بودن بیش از 60درصد از anchor text ی که کلمهی کلیدی پولی باشد، ضمانتی برای این نیست که سایت شما تحت تأثیر مجازاتها قرار بگیرد "
اگر من الان جای شما بودم میپرسیدم، امیر قمصری؛ کلمه کلیدی پولی یعنی چه؟
امیر قمصری: وقتی شما به یک شخص یا سایت هزینهای میدهید تا برای شما بکلینک بسازد، او شروع میکند به ساخت anchor text های کاملا مشابه اما با حالتهای مختلف، تا بتواند سایت شما را در آن کلمه خاص بالا بیاورد. مثلا اگر شما میخواهید در سوغات شیراز به رتبه اول گوگل بیایید و میخواهید از بکلینک برای افزایش رتبه استفاده کنید، آن سایت یا فرد که پول گرفته است با استفاده از همین کلمه سوغات شیراز بدون تغییر صدها بکلینک میسازد و اینجاست که الگوریتم پنگوئن مشکوک می شود !!
چطور ناگهان دهها بکلینک با بهترین وضعیت ساخته شده است و ...!
برگردیم سر بحث خودمون: بالاخره چی شد!؟
پنگوئن بالاخره در مورد anchor text هست یا نه؟ هر دو که نمیتواند درست باشد.
و هنگامی که من به تحلیل غیررسمی خودم از سایتهایی که تحت مجازات پنگوئن قرار گرفتهاند در مقایسه با سایتهایی که تحت این تأثیر نبودهاند میپردازم، میبینم که تنها یک چیز وجود دارد که باعث میشود این دو با هم فرق داشته باشند: اعتماد و دیگر هیچ.
تنها من نیستم که در مورد trust (اعتماد) تأکید دارم.
به عبارت دیگر، trust نهتنها به شما کمک میکند تا سایتتان را در مقابل آپدیتهای گوگل مقاومتر کنید، بلکه علاوه بر آن به شما کمک میکند تا رنکینگ بهتری را در بالاترین موقعیت به دست آورید.
حالا متوجه شدید؟
اما کمی در مورد سئوی منفی !
هیچ شکی نیست که trust فاکتوری است که سایتتان را از آسیبهای گوگل و آپدیتهای بعدی مصون نگه میدارد.
اما دلیل دیگری برای بررسی اعتماد گوگل به سایت شما وجود دارد که سئوی منفینام دارد.
این روزها حرفهای زیادی در مورد سئوی منفی هست، ولی روی هم رفته خیلی مهم نمیباشد.
چرا؟
چون همانطور که قبلاً هم گفتهام: گوگل سایتهایی مورد اعتمادش را مجازات نمیکند.
اخیراً یکی از رقیبهایم با 50.000 کامنت سایتم را مورد حمله قرار داد!
میدانید بعد چه اتفاقی افتاد؟ هیچی! من حتی تکان هم نخوردم. چرا؟
چون گوگل به سایت نیوسئو اعتماد دارد و میداند که من هرگز کاری برای دور زدن گوگل انجام نمیدهم.
با توجه به آنچه گفتیم، زمان آن رسیده است که مقداری اعتماد برای سایت خودتان کسب کنید.
مطالب آموزش سئو را در سایت ما دنبال کنید.
موفق باشید.
شاید عنوان این مقاله کمی عجیب باشد! پس عنوان را سادهتر شرح میدهم، چگونه در زمان ساخت لینکها حواسمان باشد که لینکهای بد و بیارزش نسازیم تا وارد سئو منفی (غیرقانونی) نشویم؟
این مسئله بسیار مهم است.
من قبلا در این مقاله به آموزش ساخت بهترین لینکها پرداختم و همچنین در این مقاله به ارزش کپی بکلینک رقبایتان برای بهبود وضعیت سئو سایت اشاره کردم ضمن اینکه کلیه مطالب آموزش سئو رایگان در اختیار شما قرار دارد.
حالا باید به اشتباهاتی که گاهی از سوی برخی از افراد رخ میدهد اشاره کنم و شما را از آنها به شدت منع کنم. بنابراین لطفا با دقت و تمرکز ادامه این مقاله را مطالعه فرمایید.
– به اندازه لینک بسازید! این طور نباشد که ناگهان شروع کنید به ساخت دهها لینک و ناگهان هم این کار را رها کنید.
رهرو آن نیست که گه تند و گهی خسته رود رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود
کمکم شروع به ساخت لینک کنید و این کار را همواره ادامه دهید. برای افزایش تعداد لینکها باید شرایط خاصی داشته باشید که بعدا به آن اشاره خواهم کرد. لینکهایتان باید از همه طریق و به همه صورت ساخته شود. یعنی مثلا هم در شبکههای اجتماعی لینک بسازید و هم در فرومها، هم follow بسازید و هم nofollow
– در هنگام ساخت لینکها به همان اندازهای که لینک میسازید، آن صفحه لینک شده را هم به روز کنید. مثلا اگر روزی 50 لینک ارزشمند باکیفیت میسازید باید حداقل 20 پست جدید و باکیفیت هم در سایت قرار دهید. (اگر میدانستید این مسئله چقدر ارزشمند است و چه تاثیری دارد همه اصول کاریتان را رها میکردید و فقط بر این اساس کار میکردید!)
– تا میتوانید از سایتهای ساخت لینک گروهی چه به صورت رایگان و چه به صورت پولی استفاده نکنید. این سایتها که در اروپا برای خود امپراطوری راه انداختهاند عموما از لینکهای بیکیفیت استفاده میکنند. مثلا طبق بررسی بنده این شبکههای ساخت لینک که شبکههای کلاسیک هستند ترکیبی از لینکهای زیر را عرضه می کنند :
بیشتر لینکهای وبلاگها کیفیت محتوایی پایینی دارند و بیشتر دامنهها تصادفی هستند و ارتباطی با بازاریابی اینترنتی ندارند (و یا با موضوع مورد نظر شما) .
همچنین در بین آنها تعداد کمی دامنه اجارهای وجود دارد (دامنههایی که فقط برای مدت کوتاهی است که بالا آمدهاند) ، فقط برای تاکید مضاعف بر اسپم بودن (که برخی از دامنههای اجارهای دارای رنک بالای اسپم هستند)
– از مخلوطی از لینکها استفاده کنید. یعنی این طور نباشد که فقط dofollow با رنک بالا بسازید!
هم dofollow با رنک بالا بسازید، هم با رنک پایین و هم nofollow با رنک بالا
حتی بعضی وقتها نیاز است که از دامنههای بدون رنک اما با محتوای کاملا مشابه و با کیفیت لینک بگیرید.
بر اثر گذشت زمان به مباحث دیگری هم در زمینه تجارت خود (بر اساس تجربه) دست خواهید یافت ...
موفق باشید