نکات مهم بازاریابی تلفنی

شما با یک تماس تلفنی درست و طبق قاعده بازاریابی با مشتری میتوانید یک معامله ی سودآور را شروع کنید و در مقابل یک تماس تلفنی ناموفق میتواند پایان فروش محصول به مشتری باشد.

 مطالعه این نکات به بازاریاب در برقراری ارتباط تلفنی صحیح با مشتری برای جلو رفتن روند فروش کمک می کند.

1-قبل از صحبت متن خود را آماده کنید.

پیش از شروع تماس تلفنی با مشتری باید بدانیم چه سوالاتی را از او بپرسیم و چه نکات و محتوایی را به او منتقل کنیم.

2-زمان مناسبی را برای تماس انتخاب کنید.

تنها در ساعات اداری با مشتری خود تماس بگیرید جز در مواقعی که استثنایی رخ داده باشد چون بعضی اوقات شبانه روز زمان مناسبی برای تماس تلفنی نیست و ممکن است با این کار حس بدی را به مخاطب منتقل کند.

3-با لباس مناسب در محل مناسب مستقر شوید.

به صورت رسمی لباس بپوشید و بعد با مشتری تماس بگیرید ، آراسته بودن بازاریاب حتی در پشت تلفن می تواند به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر رفتار و زبان بدن او اثر گذار می باشد.

4- زمان پیگیری مجدد را با مشتری هماهنگ کنید.

5-نتیجه ی آخرین تماس خود با مشتری را مکتوب کنید.

بعد از تماس با مشتری نتیجه صحبت خود را در حتما یادداشت کنید تا برای تماس و پیگیری مجدد بدانید که ادامه صحبت ها را باید از کجا شروع کنید و همچنین اگر به هر دلیلی نتوانستید خودتان با مشتری تماس بگیرید، بقیه بازاریابان شرکت از نتیجه ی تماس شما اطلاع داشته باشند و آن را ادامه دهند.

6- صحبت های مشتری را یادداشت کنید.

مشتری علاقه ای ندارد یک حرف را چند بار بازگو کند پس سعی کنید نکات مهم که در طول تماس گفته شده که شامل دغدغه ها و نگرانی های مشتری،انتظارات او و زمان و مکان های مهم را حتما یادداشت کنید.

7- بعد از مشتری تلفن را قطع کنید.

شما آخرین نفری باشید که مکالمه تلفنی را قطع می کنید ممکن است بعد از اینکه خداحافظی کردید نکته ای به ذهن مشتری برسد و بخواهد آن را بگوید همچنین این نشانه ادب شما هم می باشد.

8- برای انجام یک قرار ملاقات حضوری از مشتری وقت بگیرید.

برای بیشتر و بهتر معرفی کردن محصول یا خدمت خود حتما یک قرار حضوری با مشتری بگذارید زیرا یک تماس تلفنی فقط کافی نیست و همچنین با ملاقات حضوری مشتری اعتماد بیشتری به شما می کند.

9-در طول مکالمه چندین مرتبه نام خانوادگی مخاطب را تکرار کنید.

10- شمرده، آرام، صمیمی اما محترمانه، صحبت نمایید.

11-از مشتری سوال بپرسید و فقط خودتان سخن نگویید.

12-به سخنان مخاطب گوش فرادهید و صحبت او را قطع ننمایید.

سئو سایت و تکامل آن از آغاز تا امروز

 تکامل سئو از آغاز تاکنون، شاهد تغییرات گسترده ای بوده است. در سئو هم مانند زندگی عادی، تنها چیزی که ثابت است، تغییر است! حتی سرعت تغییر در سئو هم در حال تغییر است!!!

سرعت تقویت نتایج جستجو و شخصی شدن آن ها، گسترش تعداد موتورهای جستجو و تخصصی شدن آن ها، و افزایش تعداد جستجو کنندگانی که در شرایط و مکان های مختلف به دنبال رسیدن به پاسخ مد نظر خودشان هستند، همواره در حال افزایش است.

با وجود این که شاید فکر کنید این تغییرات، به صورت ناگهانی شکل گرفته اند اما خب اصلا به این صورت نیست. در صورتی که ما بعضی از تغییرات محسوس در تکامل جستجو را بررسی کنیم، می توانیم در رابطه با این که ما چطور به جایی که الان هستیم، رسیده ایم دیدگاه های خوبی به دست بیاوریم. پس بیایید اندکی از این تکامل را در مقالات آموزش سئو بررسی کنیم و ببینیم که گوگل در اوایل 2000 در چه شرایطی قرار داشته است.

·         اوایل 2000: گوگل در این دوره نسبت به فعالیت های سئو کلاه سیاه مخالفت خودش را بیان کرد و حتی روش های غیر قانونی مانند تکرار کلمات کلیدی و فعالیت های لینک سازی مشکوک را تحت جریمه قرار داد. در عین حال، ما در این دوره، شروع نتایج جستجوی محلی را مشاهده کردیم.

·         از میانه تا اواخر دهه 2000: گوگل با ارائه نتایج سراسری که از نتایج مختلف مانند وبسایت ها، رسانه های اجتماعی، تصاویر، ویدئو و اخبار در SERP ها را شامل می شد، تلاش کرد تا تجربه جستجوی متفاوتی را ارائه کند. در این دوره Google Suggest کار خودش را شروع کرد که در واقع عبارات مرتبط با جستجوی کاربران را ارائه می کرد. در این دوره Microsoft هم موتور جستجوی Bing را ارائه کرد.

·         اوایل دهه 2010: گوگل، سئو سایت را به صورت خلاصه به الگوریتم هایی تقسیم بندی کرد که بر روی کیفیت و کاربر محور بودن محتوا، تاکید داشت. پس هر گونه بازی با سیستم برای گول زدن آن دیگر غیر قابل قبول شد. بهینه سازی به صورت گسترده توسعه یافت اما تفاوت بین نگرش الگوریتم های گوگل نسبت به یک محتوای با کیفیت و نگرش کاربران نسبت به محتوای با کیفیت، کمتر شد. ارائه نتایج محلی توسعه پیدا کرد و ما نتایج جستجوی بدون کلیک را مشاهده کردیم.

·         اوایل دهه 2010 تا اکنون: در این دوره نتایج جستجو توسعه بسیار زیادی پیدا کرد. گوگل محتوایی که سازگار با موبایل نبود را به عنوان محتوای کم کیفیت در نظر گرفت، سپس الگوریتم  mobile-first indexingخودش را ارائه کرد. یوتیوب نیز به دومین موتور جستجوی بزرگ بعد از گوگل تبدیل شد. آمازون نیز برای جستجوی محصولات به اولین موتور جستجو تبدیل شد. سپس ما کم کم در این دوره شاهد جستجوی صوتی بودیم.

·         امروز و آینده: سئو سایت تکامل یافته است و حالا به یکی از عملکرد های تجاری اصلی تبدیل شده است. در این میان، جستجو در همه زمینه ها وجود دارد، بیشتر به صورت جستجوی عمودی (جستجو بر روی موضوعات خاصی از محتوای آنلاین) انجام می شود و تا حد زیادی مبتنی بر موضوعات مختلف شکل می گیرد.

سئو مدرن

بیشتر فعالیت هایی که هم اکنون در سئو انجام می شود به منظور حداکثر رساندن اثر بخشی محتوای یونیک برای به دست آوردن ترافیک و تقاضا می باشد، اما نقش آن در سازمان دهی نیز توسعه یافته است و حجم کار آن نیز بیشتر شده است.

نحوه استفاده از سئو مدرن

حالا روش ها و بینش های مرتبط با سئو سایت از استراتژی ها و تصمیم گیری هایی فراتر از محتوای وبسایت پشتیبانی می کنند. استفاده گسترده تر از هوش سئو یک پیشرفت طبیعی در تکامل جستجو می باشد. در کل، تحقیقات سئو می تواند اطلاعات زیادی در رابطه با هدف مشتریان نشان دهد. برای محتوا، جستجوی پولی، رسانه های اجتماعی و بازاریابی های ایمیل، دانستن این که مخاطب هدف به دنبال چه چیزی است، باعث می شود ما بتوانیم پیام، محصول و یا سرویس بهتری را به آن ها ارائه دهیم.

یک نظر سنجی در میان بازاریابان UK در سال 2018، نشان داد که 88% از پاسخ دهنده ها معتقد هستند که سئو سایت یکی از بخش های ضروری در اجرای بازاریابی اینترنتی بوده و 79% از آن ها نیز معتقد هستند که سئو بخشی موثر در فعالیت های بازاریابی می باشد. اما این نظرسنجی همچنین نشان می دهد که برای بازاریابان و متخصصان سئو دشوار است که با این سرعت تغییرات در جستجو ها مواجه شوند.

سئو مدرن چطور اجرا می شود

برای بیشتر بازاریاب های سئو، کار روزانه سئو اهمیت بسیار زیادی دارد. شما باید این موضوع را هم در نظر داشته باشید که 75% از بازاریاب ها به صورت منظم حداقل از چهار ابزار مختلف و یا منبع داده استفاده می کنند تا بتوانند استراتژی های سئو سایت خودشان را اجرا کنند.

سئو وب سایت در 2019 و بعد از آن

تا به امروز، سئو به صورت گسترده یک کسب و کار با عملکرد واکنشی بوده است. در سال 2019 شما باید منتظر باشید که سئو نه فقط به صورت واکنشی، بلکه بر اساس پیش بینی تقاضا انجام شود. دو تغییر باعث شکل گیری این شرایط می شوند:

1.تغییر از راه حل های نقطه ای (راه حل فقط برای یک موضوع خاص) به خط مشی برای سئو سایت

2.توانمند سازی سئو به صورت زمان واقعی (real-time) و صحیح

تغییر از راه حل های نقطه ای به خط مشی در سئو

ماهیت زمان بر و به نوعی گسسته در اجرای سئو برای بیشتر بازاریاب های جستجو، حالا برای بیشتر افراد به یک موضوع طبیعی تبدیل شده است زیرا آن ها هم می دانند که تغییرات در دنیای جستجو، بسیار سریع رخ می دهد. این تغییرات در مدت طولانی هم باقی نمی مانند. جستجو همیشه با سرعت بالایی در حال تکامل می باشد. تلاش برای حفظ فعالیت مطابق با تغییرات جدید سئو گوگل، تسلط به ابزار جدید و اضافی برای مدیریت سئو و یافتن زمان برای استفاده از داده های مختلف در برنامه های سئوی قابل اعتماد، یکی از ضروری ترین فعالیت های مورد نیاز در این دوره می باشد.

برای این که ببینیم فعالیت های سئو وب سایت به کدام سمت می رود، ما می توانیم ببینیم که برند های پیش رو حالا چه کار می کنندBrightEdge Instant باعث شده که نسل بعدی بازاریاب های جستجو بتوانند از بینش ها و داده های زمان واقعی استفاده کنند و برای بهینه سازی محتوا مطابق با یک خط مشی واحد، استراتژی های خودشان را مشخص کنند. در نتیجه آن ها میتوانند به صورت موثر از روش های زیر استفاده کنند:

1.افزایش سرعت کار سئو کاران با روش های زیر:

·         ساده سازی و یا خودکار سازی کارهای تکراری سئوکاران

·         ادغام منابع مختلف از داده ها و اضافه کردن ارزش بیشتر با برون سپاری و نشر داده هایی که در دسترس نمی باشد.

2.تبدیل کردن داده به بینش با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری عمیق (Deep learning) برای سازمان دهی داده ها و ایجاد پیشنهادات معنی دار

3.در نظر گرفتن تغییرات عمده و جزئی در جستجو برای کاربران و ابتکار عمل بر اساس تغییرات

برای این که سئو تاثیر خودش را حفظ کند، باید کارایی داشته باشد. تغییر از مدیریت راه حل های نقطه ای سئو، استفاده از داده های مختلف از منابع متفاوت در قالب های مختلف و تحلیل داده ها برای رسیدن به یک خط مشی واحد در سئو وب سایت باعث می شود که کارایی بیشتری ایجاد شود و بازاریاب های دیجیتال حتما باید از این روش استفاده کنند.

توانمند سازی سئو زمان واقعی و صحیح

چیزی که ما امروز به عنوان سئو زمان واقعی می شناسیم در واقع همان سئو مبتنی بر اطلاعات گذشته با یک دوره زمانی کوتاه تر می باشد. تکامل سئو سایت همواره پایدار می باشد و جدیدترین روش ها برای سئو مطابق با داده های زمان واقعی و جدید می باشد که باعث شکل گیری تغییرات در رابطه با رتبه بندی و کلمات کلیدی می شود و پیشنهاداتی لحظه ای را برای سئوکاران فراهم می کند.

بازاریاب ها باید بتوانند مادامی که کار خودشان را انجام میدهند گرایش های موجود را به صورت زمان واقعی شناسایی کنند. این سطح از بینش باعث می شود آن ها بتوانند به صورت موردی، محتوایی را تولید یا بهینه سازی کنند که بتواند از گرایش و علایقی که قرار است در آینده نزدیک ایجاد شود، استفاده کنند. این توانایی باعث می شود که رقبا بتوانند به صورت پیش بینانه ای (پیش بینی شرایط آتی از قبل)، نسبت به گرایش های جستجو واکنش مناسب را نشان دهند.

منبع: دوره آموزش سئو

بررسی بازاریابی دیجیتال – بررسی سایت

 در این مقاله از مقالات آموزش سئو  قصد داریم معیارهای بازاریابی دیجیتال را بررسی کرده و به تفاوت میان بررسی وب سایت و بررسی بازاریابی دیجیتال بپردازیم:

معیارهای بازاریابی دیجیتال برای محتوا و رسانه های اجتماعی

ما در ادامه، معیار های بازاریابی دیجیتال را به شما ارائه می کنیم که مرتبط با محتوا و رسانه های اجتماعی می باشد.

در ادامه مقاله ما معیارهای بازاریابی دیجیتال که مربوط به رسانه های اجتماعی و محتوا است به شما عزیزان ارائه می کنیم.

1. نرخ سهیم شدن افراد

تعداد کلی سهیم شدن افراد در پست ها ( مثلا پسند کردن، نظر دادن، کلیک کردن و غیره) نسبت به تعداد کل بازدید صفحات اجتماعی یا پست های آن صفحه را نرخ سهیم شدن افراد می گویند.

2. دنبال کردن و مشترک شدن

نشان دهنده کل تعداد افرادی است که به مطالب و محتوای صفحه شما  علاقمند شده اند و تمایل دارند وقتی که پست یا صفحه ی جدیدی در سایت شما انتشار می باید، به روز رسانی جدید را دریافت کنند.

3. اشتراک گذاری ها

همچنین اشتراک گذاری هم نشان دهنده تعداد مرتبه اشتراک گذاری یک صفحه یا پست در رسانه های اجتماعی، وبسایت ها و یا وبلاگ های مختلف می باشد.

معیار بازاریابی دیجیتال برای فروش محصولات و خدمات اینترنتی

در ادامه مطلب، ما معیار های بازاریابی دیجیتال مرتبط با فروش اینترنتی را به شما ارائه می کنیم.

1.      نرخ رها سازی سبد خرید

این نرخ تعداد خریداران آنلاینی را نشان میدهد که مواردی را در سبد خرید خود انتخاب می کنند اما خرید خود را تمام نکرده رها می کنند، نسبت به کل افرادی که خرید خود را تکمیل می کنند.

نکته: ما به این نتیجه رسیدیم که شما می توانید با تغییر دادن گزینه های خرید خودتان، نرخ تبدیل خرید اینترنتی خودتان را بهبود بخشید.

این بخش، به عنوان یک ارزیابی در سطح بالا از مهم ترین معیار های بازاریابی در هر کانال ارائه می شود. مبتنی بر این که شما از چه نرم افزار یا کانال های بازاریابی استفاده می کنید، می توانید از معیار های مختلف بهره ببرید.

 اکنون دقیقا بررسی بازاریابی دیجیتال به چه دلیل مهم است؟ خب حالا باید نگاهی به این موضوع بندازیم که چطور میتوان معیارهای خود را ارزیابی کنیم و چرا تحلیل دیجیتال امروزه اینقدر برای ما مهم است و پس از آن بر اساس نتایج به دست آمده در بررسی سئو  وبسایت آن ها را بهبود بخشید.

بررسی بازاریابی دیجیتال در مقایسه با بررسی وبسایت

این موضوع خیلی پیچیده نیست، بررسی وب سایت (مثل خیلی از معیارها که در قسمت بالا توصیف کردیم) کافی نیست. نیاز بازاریاب ها از جهت درک عملکرد خودشان و تاثیر روش ها و استراتژی های کلی بازاریابی و چرخه فروش خودشان فقط و به تنهایی از طریق اطلاعاتی که بررسی وبسایت در اختیار شما قرار می دهد تامین نمی شود.

اما حالا بیاید مشکل را بررسی کنیم: بازاریابی دیجیتال امروز فراتر از وبسایت شما می باشد. بازاریابی دیجیتال شامل نحوه ارتباط  کانال های بازاریابی شما با مشتریان، نظرات به دست آمده از مشتریان و فرایند پیگیری و پشتیبانی گزارش های مربوطه می باشد.

این دیدگاه، می تواند داده های بنیادی که شما برای قالب بندی چرخه فروش خودتان نیاز دارید را به شما بدهد و باعث می شود که مشتری های فعلی شما آن قدر انگیزه داشته باشند تا باعث جذب شدن و مشارکت دیگر مشتریان به وبسایت شما شود.

معیارهای بررسی وبسایت، چیزهایی را اندازه گیری می کند که متخصص های سئو فنی و وبمستران به آن ها اهمیت می دهند، مانند سرعت بارگذاری صفحه، بازدید صفحه و زمان ماندگاری کاربر در صفحه. بررسی بازاریابی دیجیتال در طرف دیگر معیار های کسب و کار مانند ترافیک، مشتری های هدایت شونده، فروش و موارد دیگر را اندازه گیری می کند که به شما این امکان را می دهد تا بتوانید مشخص کنید کدام رخدادهای آنلاین، مشخص می کند که مشتری های هدایت شونده شما آیا به مشتری های نهایی تبدیل می شوند یا خیر.

بررسی های بازاریابی دیجیتال نه تنها شامل اطلاعات مربوط به وبسایت، بلکه شامل اطلاعات مربوط با ایمیل، رسانه های اجتماعی و نتایج جستجوی ارگانیک می شود.

نحوه ارتباط بررسی بازاریابی دیجیتال با هر فعالیت کسب و کار

در رابطه با بررسی بازاریابی دیجیتال، بازاریاب ها می توانند تاثیر استراتژی های کلی بازاریابی خودشان را درک کنند، نه فقط تاثیر وبسایت، بلکه می توانند تاثیر کلی کار خودشان را درک کنند. استفاده از بررسی های بازاریابی دیجیتال به بازاریاب ها این امکان را می دهد که مشخص کنند هر کدام از فعالیت های بازاریابی خودشان (از جمله رسانه های اجتماعی، وبلاگ نویسی و بازاریابی ایمیل و غیره) نسبت به یکدیگر چه عملکردی را دارند و در نتیجه می توانند ROI صحیح فعالیت های خودشان را مشخص کرده و درک کنند که از نظر دستاورد به اهداف کسب و کار خودشان، در چه شرایطی قرار دارند.

سوال اصلی در این قسمت این است: شما چطور می توانید اهداف مناسب کسب و کار خودتان را قالب بندی کنید تا تلاش های تیم بازاریابی خودتان را به بهترین شکل ممکن، به نتیجه برسانید؟

در نتیجه بررسی های بازاریابی دیجیتال که بازاریاب ها به صورت کامل به دست می آورند میتواند به آن ها کمک کند تا مشکلات موجود در روش های بازاریابی خودشان را شناسایی کنند و بر روی تاکتیک ها و استراتژی های خودشان تنظیم هایی انجام دهند تا روند فعالیت های بازاریابی کلی خودشان را بهبود بخشند.

شما نمیتوانید با استفاده از نتایج بررسی وب سایت دید کاملی نسبت به عملکرد بازاریابی خودتان به دست بیاورید اما برعکس می توانید ساعت های زیادی را روی ارزیابی و دسته بندی اطلاعات در ابزار بررسی وب سایت وقت بزارید، بازدید کننده های جدید و قدیمی را با هم مقایسه کنید و به نتایج مهمی دست پیدا کنید.

در ادامه مقاله به شما نشان می دهیم که بررسی بازاریابی دیجیتال به صورت کامل چطور میتواند نقصی که در توانایی بازاریاب ها برای اندازه گیری نتیجه کاری که میکنند وجود دارد و خود به آن آگاه هستند را تکمیل کند.

تصویر کامل بررسی بازاریابی دیجیتال

شما می توانید با استفاده از بررسی دیجیتال اهداف کسب و کار اینترنتی خودتان را به صورت نتایج مبتنی بر این سه دسته، قالب بندی  کنید:

1.      روابط بین کانال های بازاریابی مختلف

2.      اطلاعات مبتنی بر افراد در رابطه با سفر خریداران

3.      درآمد مرتبط با تلاش های بازاریابی مختلف

اما حالا مهم ترین تفاوت ها را ارزیابی می کنیم.

1. رابطه بین کانال های بازاریابی اینترنتی

شما با استفاده از بررسی بازاریابی دیجیتال که یک رابط قوی و خوب بین کانال های بازاریابی شما ایجاد می کند می توانید ببینید که هرکدام از این کانال ها شامل رسانه های اجتماعی، بازاریابی دیجیتال، سئو، وبلاگ نویسی و غیره چه عملکردی دارند. اما زمانی قدرت واقعی بررسی وارد بازی می شود شما بتوانید خیلی راحت نتیجه کانال های مختلف و عملکرد های آن ها را ارزیابی کنید.

به عنوان مثال، ما فرض می کنیم که شما یک ایمیل به بخشی از دیتابیس خودتان ارسال کرده اید. بررسی بازاریابی دیجیتال هم به شما نشان می دهد که نرخ کلیک افراد از ایمیل به وبسایت شما به چه صورت بوده است، و همچنین به شما نشان می دهد که چه تعداد از این افراد واقعا تبدیل به مشتری های هدایت شونده برای وبسایت شما شده اند.

علاوه بر این، شما می توانید تاثیر هر کدام از ایمیل های ارسال شده با دیگر کانال های بازاریابی را هم ارزیابی کنید. آیا این ایمیل باعث شده است که مشتری های هدایت شونده بیشتری نسبت به پست منتشر شده در وبلاگ شما ایجاد شود؟ و یا این که محتوایی که شما از طریق توییتر منتشر کرده اید، توانسته کاربر های بیشتری را به سمت سایت شما جذب کند؟

2. اطلاعات  مبتنی بر افراد برای سفر خریداران

همانطور که در تحقیقات دوره آموزش سئو گفتم، یکی از مهم ترین تفاوت ها بین بررسی وب سایت و بررسی بازاریابی دیجیتال این است که در بررسی بازاریابی دیجیتال، از افراد استفاده می کند (نه معیار های مرتبط با صفحات) و آن را، تحت تمرکز خودش قرار می دهد.

شما می توانید با بررسی بازاریابی دیجیتال مشخص کنید   که هر کدام از مشتری ها و کاربرهای شما با فعالیت های بازاریابی تان چگونه با یکدیگر در طول زمان ارتباط بر قرار می کنند. مثلا اولین مشتری هدایت شونده چطور وبسایت شما را مشاهده کرده است؟ آیا از گوگل به سایت شما آمده است؟ یا از فیسبوک؟ آیا به روش ترافیک مستقیم آمده است؟ آیا این مشتری هدایت شونده بخش فعالی از مبنای مشترکین ایمیل شما می باشد و بر روی پیشنهادهای بازاریابی که از طریق ایمیل ارسال کرده اید، کلیک می کنند؟ آیا آن ها وبلاگ شما را مطالعه می کنند و پیشنهاد محتوایی را دانلود کرده اند که نشان دهنده علاقه آن ها به محصول و سرویس شما می باشد؟

بررسی های کامل بازاریابی دیجیتال، به شما تمام این اطلاعات را می دهد و به شما هوشمندی بسیار خوبی را می دهد که با استفاده از آن، می توانید مسیر فعالیت های بازاریابی خودتان را در آینده مشخص کنید.

با ارزیابی کلی این داده ها به صورت یکپارچه، شما می توانید گرایش های موجود در میان مشتریان احتمالی خودتان و این که کدام فعالیت های بازاریابی شما در مرحله های مختلف در سفر خرید موثر است، اطلاعات بسیار خوبی را به دست بیاورید.

شاید شما متوجه شوید که بسیاری از نقاط نهایی تبدیل مشتری های شما بر اساس یک کتاب الکترونیک و یا مقاله سفید بوده است. داشتن این اطلاعات شما را قادر می سازد تا یک فرایند مدیریت موثر را به دست بیاورید و شما می توانید مشتری های هدایت شونده خودتان را اولویت بندی کرده و بر اساس آن، می توانید مشخص کنید کدام فعالیت های شما بر روی مشتری های هدایت شونده تایید صلاحیت شده شما تاثیر بهتری دارد.

3. درآمد مرتبط با تلاش های بازاریابی خاص

توانایی مشخص کردن ارتباط فعالیت های بازاریابی متفاوت و خاص نسبت به درآمد فروش یکی از موفق ترین عملکرد های بررسی بازاریابی است. قطعا، وبلاگ شما می تواند برای تولید مشتری های هدایت شونده بسیار موثر باشد، اما آیا این مشتری های هدایت شونده واقعا به مشتری های نهایی شما تبدیل می شوند و باعث می شوند که کسب و کار شما به پول برسد؟ بررسی های بازاریابی به صورت حلقه بسته میتواند به خوبی به شما این مفاهیم را ارائه کند.

داشتن این اطلاعات حلقه بسته می تواند به شما کمک کند که مشخص کنید آیا فعالیت های بازاریابی شما در واقع بر روی روند کسب و کار شما تاثیر دارد یا خیر. از طریق این ارزیابی های حلقه بسته، شما می توانید مشخص کنید که کدام کانال ها برای به دست آوردن فروش بیشتر، اهمیت زیاد دارند.

شاید شما متوجه شوید که وبلاگ شما برای ایجاد کردن مشتریان موثر است و یا این که مثلا متوجه شوید که رسانه های اجتماعی شما از نظر مکانیزم های مشارکت مشتریان قوی هستند نه از نظر فروش.

با اندازه گیری رابطه بین کانال های بازاریابی، اطلاعات مبتنی بر افراد و تحلیل درآمد به تلاش های بازاریابی شما مرتبط می شود و شما می توانید اهداف خودتان را مشخص کنید که از اهداف شما پشتیبانی می کنند.


نحوه به دست آوردن بک لینک های با کیفیت

چطور می توان به بک لینک با کیفیت در سال 2019 دست پیدا کرد؟

لینک ها یکی از روش هایی برای کاربران هستند تا بتوانند اطلاعات مورد نظر خودشان را در اینترنت پیدا کنند. این لینک ها یک عامل رتبه بندی برای صفحه شما هم هستند. از میان بیش از 200 عامل رتبه بندی، لینک ها همیشه یکی از سه عامل مهم رتبه بندی در محتوا و RankBrain بوده است.

اما، فقط داشتن لینک کافی نیست. آموزش ساخت بک لینک با کیفیت و یا در واقع کیفیت لینک های شما نیز اهمیت زیادی دارد. گوگل نه فقط تعداد بک لینک های یک صفحه بلکه کیفیت آن ها را هم در نظر می گیرد. متاسفانه، بعضی از سئو کاران با عجله تلاش می کنند تا کاری کنند سایت هایشان محبوب شود و در لینک های کم کیفیت سرمایه گذاری می کنند. اما لینک سازی با کیفیت بالا، تنها روشی است که می تواند باعث شکل گیری نتایج خوبی شود.

دنبال کردن سریع ترین و ارزان ترین نتیجه باعث می شود که بعضی از افراد از روش های اشتباه برای تولید بک لینک استفاده کنند. این روش ها معمولا تکنیک های کلاه سیاه هستند که می تواند باعث جریمه گوگل و نابود شدن شهرت سایت شان شود. چیزی که جالب است این است که حتی آژانس های سئو نیز از تکنیک های ضعیف لینک سازی استفاده می کنند. یک مطالعه در سال 2018 توسط Assertive Media بر روی 230 آژانس لینک سازی در انگلستان انجام شد و مشخص شد که نه مورد از ده آژانس از روش های اشتباه برای لینک سازی استفاده می کنند.

برای این که شما هم به سرنوشت آن ها دچار نشوید، باید لینک های با کیفیت ایجاد کنید.

بک لینک با کیفیت چیست؟

در قسمت زیر ما سه عامل را به شما معرفی می کنیم که نشان دهنده کیفیت لینک ها هستند.

الف) اعتبار صفحه ای که به شما لینک شده است

طبق مقالات آموزش سئو اعتبار صفحه ای که به شما لینک شده است، برای گوگل اهمیت زیادی دارد. منطق این موضوع این است که اگر یک صفحه معتبر از محتوای شما استفاده کرده است، قطعا محتوای مرتبط و مفیدی در سایت شما وجود دارد. این اعتبار که با نام PageRank شناخته می شود، به گوگل نشان می دهد که صفحه ای که از لینک شما استفاده کرده است چه قدر اعتبار دارد و در نتیجه این موضوع باعث بهبود اعتبار شما می شود.

ب) اعتبار سایتی که به شما لینک شده است

اعتبار کلی وبسایتی که به شما لینک داده است هم برای گوگل یک نشانه مهم است که نشان می دهد سایت شما سایت معتبری است. اعتبار سایت خیلی شبیه به اعتبار صفحه می باشد و معمولا بر اساس رتبه بندی دامنه (DR) و اعتبار دامنه (DA) اندازه گیری می شود که این مقیاس ها به ترتیب توسط Ahrefs و Moz ارائه می شود.

ج) ارتباط محتوایی

Page Rank و اعتبار دامنه تنها در صورتی مفید هستند که محتوای سایت شما ارتباط موضوعی داشته باشد. به عنوان مثال، چشم انداز دریافت لینک از سایت NYTimes.com بسیار خوب می باشد. اما، در صورتی که موضوع شما مطابق با موضوعی که در سایت NYTimes.com از شما لینک دریافت کرده مرتبط نباشد، این لینک خیلی ارزشی نخواهد داشت. این موضوع به این دلیل است که در مبنای تمام فعالیت های لینک سازی، مرتبط بودن اطلاعاتی که به یکدیگر لینک شده اند، اهمیت بسیار زیادی برای کاربر دارد.

 

بهترین روش های ساخت بک لینک با کیفیت در سال 2019

بر همگان مشخص است که لینک سازی هنوز هم یکی از مهم ترین مهارت های سئو می باشد. اما، برای این که در این زمینه تسلط پیدا کنید شما باید مهارت های مختلفی داشته باشید که برای دریافت لینک از دیگران ضروری می باشد.

برای به دست آوردن لینک هایی که مطابق با معیارهای بالا باشد و دریافت پایدار این لینک ها به صورتی که وبسایت شما همیشه بر اساس این لینک های با کیفیت تقویت شود، شما باید تلاش بسیار زیادی بکنید. این کار نیازمند این است که شما تقریبا زمان زیادی را برای انجام کار صحیح، سپری کنید.

در ادامه ما چند روش موثر را به شما ارائه می کنیم که می تواند در سال 2019 باعث تقویت فعالیت های لینک سازی شما شود:

1.       استراتژی بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوایی، در مرکز فعالیت های لینک سازی قرار دارد. قبل از این که شما انتظار به دست آوردن بک لینک داشته باشید، باید محتوای مفیدی را ارائه کنید. اما این کافی نیست. داشتن یک استراتژی به شما کمک می کند تا متوجه شوید که چه نوع محتوایی بهترین عملکرد را ایجاد می کند و نشر آن محتوا در کدام قسمت بهترین نتیجه را فراهم می کند.

مثلا بر اساس Backlinko، تصاویر، پست های لیستی، داده های تحقیقاتی و راهنمای جامع عملکرد بسیار خوبی دارند. با داشتن یک استراتژی خوب، شما می توانید انواع مختلف از محتوا را بر روی بازه گسترده ای از سایت هایی با رتبه بندی بالا توزیع کنید. در نهایت، استراتژی های بازاریابی محتوا می تواند به شما کمک کند محتوایی را منتشر کنید که نه فقط به کاربران کمک می کند بلکه به شما کمک می کند تا لینک های با کیفیتی را به دست بیاورید که این خود بهترین روش ساخت بک لینک به حساب می آید.

به عنوان مثال، در سال 2015، ما یک مقاله عمقی در رابطه با بازاریابی درون گرای موثر را ارائه کردیم که در این مقاله از نظرات بیشتر متخصص های لینک سازی در این صنعت استفاده کردیم و از آن ها خواستیم تا نظرات خودشان را در رابطه با وبلاگ نویسی مهمان بیان کنند. این مقاله تقریبا یک ماه نوشتنش طول کشید اما در چندین سایت، یکی از بهترین محتوایی بود که در این زمینه تولید شده بود. این محتوا هزاران بک لینک طبیعی را ایجاد کرد که این لینک ها در وبلاگ های بسیار زیادی توزیع شده بودند. این موضوع ممکن است در اصل به این دلیل باشد که در این مقاله ما به سوالات افراد پاسخ دادیم و در عین حال، از یک استراتژی موثر استفاده کردیم تا مطمئن شویم که رهبران فکری در این صنعت، مقاله را با دنبال کنندگان خودشان به اشتراک گذاشته باشند.

2.       برقراری ارتباط با ایمیل

 

در لینک سازی، معمولا شما به چیزی که خواستار آن هستید میرسید. خواه این موضوع بازسازی لینک خراب، جستجوی معکوس تصاویر، ثبت وبلاگ در دایرکتوری های مرتبط، ارائه پست های مهمان و یا استفاده از لینک های شکسته برای لینک سازی می باشد که تمام این موارد نیازمند این است که شما به افراد ایمیل بفرستید.

شما نباید از این کار خجالت بکشید. شما با دانستن چالش هایی که در ارتباطات با افراد از طریق ایمیل در سال 2019 خواهید داشت، باید به سمت این کار بروید. برای این که در پوشه های اسپم افراد قرار نگیرید، پیشنهاد می کنم که از روش های زیر استفاده کنید:

·         شخصی سازی ایمیل برای دریافت کننده ها

·         رفع سوالات آن ها و هدف گیری برای حل مسئله به جای درخواست مستقیم برای لینک

·         شناسایی بهترین زمان برای مکاتبه با افراد و دریافت میزان پاسخ دهی بیشتر

3.       فعالیت در انجمن های اینترنتی

نخست شما باید بر روی بسترهای آنلاین مختلف حضور داشته باشید که این موضوع شما را قادر می سازد تا یک مجموعه لینک برای وبسایت خودتان ایجاد کنید. به عنوان مثال، Product Hunt بستری است که افراد در آن جا با یکدیگر در رابطه با تکنولوژی های جدید بحث می کنند و یک سایت با DA 75 می باشد. تمام کاری که شما برای به دست آوردن بک لینک رایگان با کیفیت از این سایت باید انجام دهید، این است که یک پروفایل ایجاد کنید. برای رسیدن به بهترین نتیجه، شما باید برای ارائه نظرات در رابطه با محصولات مختلف در این وبسایت فعال باشید، نظر بدهید، رای بدهید و به صورت مکرر، نسبت به محتوای مختلف فعال باشید.

Crunchbase هم یک انجمن آنلاین مشابه از افرادی می باشد که می خواهند همیشه نسبت به تغییرات دیجیتال پیشرو باشند. با ایجاد کردن یک حساب، شما به صورت خودکار یک لینک بسیار با کیفیت از یک وبسایت با DA 91 دریافت می کنید. هر چه شما فعال تر باشید، مزایای بیشتری را هم دریافت می کنید. این انجمن گفتگو و انجمن های دیگر منابع بسیار با ارزشی از بک لینک با کیفیت رایگان هستند اما شما همیشه باید برای رسیدن به نتایج خوب، فعالیت مداوم داشته باشید.

4.       اصلاح و بهینه سازی وب سایت

طراحی وبسایت ضعیف برای سئو سایت بسیار بد است. برای شروع کار، در صورتی که طراحی وبسایت شما باعث رانده شدن افراد می شود، آن ها سایت شما را خیلی سریع ترک می کنند. گوگل نیز این موضوع را به عنوان یک سیگنال ضعیف در نظر می گیرد.

یک عامل طراحی دیگر که باید در نظر داشته باشید، سرعت سایت است. تحقیقات نشان داده است که 47% از کاربران بیشتر از دو ثانیه برای بارگذاری یک وبسایت صبر نمی کنند.

در نتیجه شما باید تنوع دستگاه های افرادی که از سایت شما استفاده می کنند را هم در نظر داشته باشید. به صورت خاص، شما باید وبسایت خودتان را برای دستگاه های قابل حمل بهینه سازی کنید مانند تلفن های هوشمند، زیرا مقدار بسیار زیادی از ترافیک به صورت مداوم از این دستگاه ها به دست می آید. تلفن های هوشمند و تبلت ها بیش از 61% از ترافیک اینترنت را ایجاد می کنند.

در سال 2019، داشتن یک طراحی منعطف برای وبسایت که بتوان آن را اصلاح کرد، اهمیت بسیار زیادی دارد. توانایی شما برای تغییر وبسایت خودتان با سرعت بالا شما را قادر می سازد تا مطابق با نیازهای مشتریان و استفاده از گرایش های طراحی جدید، واکنش مناسب داشته باشید. در صورتی که شما فقط از یک مدل طراحی استفاده کنید، قطعا شانس شما برای موفقیت کاهش پیدا می کند. اما در صورتی که شما از یک طراحی مبتنی بر CMS استفاده کنید مثل WordPress، باعث می شود شما بتوانید به راحتی در طراحی خودتان تغییرات ایجاد کنید.

جمع بندی                                                                                                                                                

بیش از دو دهه است که ساخت لینک یکی از استراتژی های بسیار عالی در دوره آموزش سئو می باشد. این موضوع احتمالا در سال های آتی نیز تغییری نخواهد کرد. در صورتی که شما می خواهید موفق شوید، شما باید بتوانید لینک های با کیفیت را شناسایی کرده و مهم تر از آن، بتوانید به این لینک ها دست پیدا کنید.