مدت زمان تخمینی مطالعه این مقاله 15 دقیقه می باشد.
هفته گذشته اولین بخش از آموزش جامع فاکتورهای رنکینگ گوگل را ارائه نمودیم. مواردی شامل تگهای عنوان، تگهای H1 و توضیحات سئو.(فاکتورهای رنکینگ گوگل – قسمت اول) این هفته در ادامه مبحث در خصوص کلمات کلیدی و سئو صحبت خواهیم کرد.
کلمات کلیدی
در مقاله قبلی متذکر شدیم؛ هر کلمه کلیدی که علاقه مند هستید در آن رنک پیدا کنید بایستی در تگ عنوان قرار گیرد. همینطور گفتیم که هرچقدر کلمه کلیدی به ابتدای تگ نزدیکتر باشد بهتر است. همچنین کلمات کلیدی بایستی در تگ های H1 و توضیحات متا نیز گذاشته شوند.
اما کلمات کلیدی در چه جای دیگری باید حضور داشته باشند تا در سئو سایت بیشترین تاثیر را داشته باشند، چگونه و به چه صورت؟
محتوای صفحه
مثلا گذاشتن عبارت “لباس عروسی ارزان” یکبار در تگ عنوان و یکبار در هدر (بالای سایت) به مراتب باارزشتر از دو بار قرار دادن آن در متن است.
Meta information and headers
Body copy
Side bars and footers
بنابراین اگر میخواهید برای عبارت “چگونه استیک بپزم؟ ” رنک بیابید، مطمئن شوید که آن را در هدر یا تگ H2 قرار داده اید.
کلمات کلیدی نهفته (LSI)
از زمان حضور الگوریتم های مرغ مگسخوار و پاندا، LSI در حال تبدیل شدن به یکی از موارد مهم سئو است که توسط گوگل برای اندازه گیری ارزش کلمه کلیدی و میزان اهمیت حضور آن در متن استفاده میشود.
کلمات LSI یعنی در کنار یکدیگرقرارگرفتن کلمات بدون اینکه بصورت مستقیم معنای مترادف داشته باشند. به عنوان مثال اگر در خصوص ماشین ها می نویسید میتوانید بصورت بالقوه در خصوص چرخ های ماشین بنویسید. با اینحال گوگل کل متن را برای تعیین میزان ارتباط آن با موضوع واقعی سایت اسکن میکند. این ها کلمات کلیدی LSI هستند.
پاراگراف اول متن
متن مقاله
لینک های anchor text
آخرین پاراگراف متن
عنوان صفحه
تگ های H1 و H2
آدرس اینترنتی صفحه
توضیحات متا
Image alt text
آینده کلمات کلیدی
با سخن یکی از کارشناسان سئو در خصوص کلمات کلیدی، دوست عزیزم جیسون دمرز این مبحث رو به پایان می برم :
“هنگامی که گوگل سایت شما را برای دریافت اطلاعات اسکن میکند، کلمات و عبارات کلیدی که فکر میکند به هم مرتبط هستند را بیرون میکشد. در عوض یک مرحله میانی وجود دارد. گوگل داده های دریافتی را در خودش تفسیر میکند و شروع میکند به شکل دادن به آنها به گونه ای که خود درخصوص کسب و کار شما نتیحه گیری کرده است. به نظر میرسد که کمی متعجب شده اید، منم با شما موافقم، گوگل در حال تبدیل شدن به سیستمی فوق العاده پیچیده است.”
قسمت های قبلی سرفصل فاکتورهای رنکینگ گوگل :
فاکتورهای رنکینگ گوگل – قسمت اول : فاکتور صفحه
منبع: دوره آموزش سئو