تشخیص محتوای کپی شده تکراری برای بهبود سئو سایت

سئو را می توان به چند بخش تقسیم کرد که تولید محتوا یکتا و اثربخش یکی از مهم ترین قسمت های آن می باشد.
مزایای محتوای اصیل و منحصر به فرد به دو صورت می باشد:
1. محتوای اصیل باعث می شود تجربه کاربری بسیار خوبی شکل بگیرد
2. محتوای اصیل باعث می شود که موتورهای جستجو مجبور نشوند که بین صفحه های مختلف از سایت شما که محتوای مشابه دارند، یک مورد را انتخاب کنند.

در هر صورت، زمانی که محتوا به صورت تصادفی و یا به عمد تکرار می شود، موتورهای جستجو گول نمی خورند و ممکن است که سایت را بر همین اساس جریمه کنند و رتبه بندی اش را کاهش دهند. متاسفانه، بسیاری از کسب و کار ها معمولا محتوای تکراری را منتشر می کنند بدون این که آگاه باشند که چه اشتباهی انجام می دهند.
به همین دلیل، ارزیابی سایت شما با ابزار بررسی محتوای تکراری، اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا به شما کمک می کند تا محتوای تکراری را در وبسایت خودتان شناسایی کرده و آن ها را جایگزین کنید.

تاثیر محتوای تکراری بر سئو,تشخصی محتوای کپی در گوگل,محتوای تکراری

این مقاله به شما کمک می کند تا متوجه شوید محتوای تکراری چیست، و سپس گام هایی را به شما معرفی می کنیم که می توانید با استفاده از آن ها مطمئن شوید که محتوای تکراری باعث شکل گیری مشکل در فعالیت های سئو شما نمی شود.

گوگل محتوای کپی شده را چطور تعریف می کند؟

طبق تحقیقات دوره سئو محتوای تکراری توسط گوگل به عنوان محتوایی تعریف شده است که «در دامنه های مختلف وجود دارد که یا به صورت کامل با محتوای دیگری تطابق داشته و یا به حد زیادی نسبت به آن تشابه دارد.» 
محتوایی که مطابق با این توصیف باشد ممکن است در صفحات مختلف در یک وبسایت و یا بین وبسایت های مختلف تکرار شده باشد. جاهای رایجی که این محتوای تکراری ممکن است پنهان شده باشد شامل کپی های تکراری در صفحه های فرود یا پست های وبلاگ، و یا نواحی دیگر مانند متاهای توضیحات باشد که در کد های صفحه وبسایت تکرار می شوند و شناسایی آن ها دشوار تر می باشد.


محتوای تکراری ممکن است به صورت سهوی به روش های مختلف ایجاد شود؛ مثلا ممکن است شما خیلی ساده یک محتوای موجود را اشتباهی دوباره پست کنید و کاری کنید که محتوای این صفحه از طریق URL های مختلف در دسترس باشد.


زمانی که بازدید کننده ها به صفحه شما می آیند و می خواهند محتوایی که شما جدیدا پست کرده اید را مطالعه کنند، متوجه می شوند که قبلا این محتوا را خوانده اند و همین موضوع باعث کاهش اعتماد آن ها نسبت به سایت شده و احتمالا آن ها دیگر در آینده از محتوای شما استفاده نمی کنند. موتورهای جستجو هم وقتی که با صفحه های مختلف با محتوای مشابه یا عینا تکراری رو به رو می شوند، گیج می شوند و حتی گاهی با جریمه سایت و کاهش رتبه بندی اش، نسبت به آن پاسخ می دهند.
در عین حال، سایت هایی وجود دارد که با اهداف شوم محتوای تکراری را منتشر می کنند، محتوا را از سایت های دیگری که متعلق به آن ها نیست سرقت می کنند و یا برای بازی دادن الگوریتم های موتور جستجو، به عمد محتوای تکراری را منتشر می کنند تا در زمینه آموزش سئو رایگان به موفقیت برسند.


همچنین سناریوهایی نیز وجود دارد که بازنویسی محتوا موجود قابل قبول است، مثلا پست های مهمان، محتوای هم نشری، تغییرات عمدی بر روی نسخه اصلی و موارد دیگر. این تکنیک ها فقط باید بر اساس اهداف درستی انجام شود که به موتورهای جستجو کمک کند تا درک کنند که این محتوا، بر اساس هدف خاصی بازنویسی شده است (که در قسمت زیر این موارد توضیح داده شده است).

یک ابزار بررسی خودکار محتوای تکراری می تواند خیلی سریع و راحت به شما کمک کند که این محتوا در کجای وبسایت شما وجود دارد، حتی در صورتی که در کدهای سایت مخفی شده باشد. این ابزار می تواند هر URL و متاهای توضیحاتی که شامل محتوای تکراری هستند را نشان بدهد تا شما بتوانید این مشکلات را به راحتی رفع کنید.
در حالی که بیشتر این محتوا باید حذف شود و یا نسخه اصلی به عنوان جایگزین اضافه شود، چند روش دیگر نیز وجود دارد که شاید برای شما مفید باشد.

نحوه بررسی محتوای تکراری

1. استفاده از تگ  <rel=canonical <link

تگ canonical می تواند به موتور جستجو بگوید که کدام URL خاص باید به عنوان نسخه اصلی صفحه در نظر گرفته شود، ازین رو باعث می شود هیچ ابهامی برای موتور جستجو از نظر محتوای تکراری باقی نماند.

2. استفاده از ریدایرکت 301

این روش، یک روش ساده و مطابق با میل موتور جستجو می باشد که باعث می شود وقتی لازم است صفحه تکراری حذف شود، بازدید کننده ها به URL صحیح ارسال شوند.

3. استفاده از تگ های متا “noindex”

این روش به سادگی به موتورهای جستجو می گوید که صفحه ای را ایندکس نکند که این موضوع در شرایط خاص می تواند خیلی مفید باشد.

4. استفاده از ابزار Google’s URL Parameters

این ابزار به شما کمک می کند به گوگل بگویید که صفحه هایی که پارامتر خاصی دارند را کراول نکند. این روش می تواند در صورتی مفید باشد که سایت شما از پارامتر هایی استفاده می کند تا محتوایی را به کاربر ارائه کند که بیشتر محتوای مشابهی دارند اما تغییرات فرعی در آن ایجاد شده است (مثلا تغییرات در تیتر ها، رنگ و غیره). این ابزار باعث می شود گوگل بداند که شما به عمد از محتوای تکراری استفاده کرده اید و نباید این صفحه ها به هدف سئو، در نظر گرفته شوند.

محتوای تکراری در سئو,محتوای کپی,محتوای کپی شده

با ارزیابی سایت به صورت فعال از نظر محتوای تکراری و رفع مشکلات، شما می توانید نه فقط از نظر رتبه بندی صفحه های سایت خودتان بهبود پیدا کنید بلکه همچنین باید مطمئن شوید که بازدید کننده های شما همیشه به سمت محتوای مفیدی هدایت می شوند که باعث می شود باز هم آن ها از محتوای شما استفاده کنند.
امیدواریم که شما توانسته باشید نکات مفیدی در رابطه با محتوای تکراری رسیده باشید. حتما نظرات خودتان را با ما هم در میان بگذارید.

بهترین روش بهبود نرخ تبدیل سایت از طریق سئو سایت

سئو و تحلیل آمار بازدید کنندگان برای افزایش فروش کافی نیست! آیا صفحه فرود شما باعث جذب مشتریان هدف می شود؟ چطور می توانید ROI خودتان را بدون افزایش بودجه بازاریابی، بیشتر کنید؟ هر دوی این سوالات را می توان به خوبی با استفاده از تحلیل داخلی سایت به صورت منظم پاسخ داد.

شما نمی توانید بدون اندازه گیری، چیزی را بهبود دهید. همین موضوع باعث می شود که تحلیل سئو سایت یکی از مهم ترین تکنیک های موجود برای رشد و توسعه کار باشد.
اما آیا اندازه گیری های ما کافی است؟
بیشتر بازاریاب های دیجیتال باور دارند که با استفاده از Google Analytics و نظارت بر منابع ترافیک روزانه، از قبل در حال تحلیل وبسایت خودشان بوده اند.
در حالی که Google Analytics یک بستر بسیار عالی است، هنوز هم تحلیل های بسیار زیادی برای وبسایت جدا از Google Analytics وجود دارد ( به خصوص اگر شما خیلی تخصص فنی برای ردگیری رخدادها نداشته باشید).

مادامی که تکنولوژی تکامل پیدا می کند، شما همیشه باید به دنبال روش های جدیدی باشید تا بتوانید عملکرد صفحه خودتان را تحلیل کنید تا فرصت های رشد را پیدا کنید و مشتری هدف خودتان را بهتر بشناسید.
در ادامه طبق مقالات آموزش سئو، ما چند ایده تحلیل داخلی سایت را برای ارزیابی هایتان، ارائه می کنیم:

تحلیل بهینه سازی نرخ تبدیل سایت

این سوالات باعث می شود شما به آماری دست پیدا کنید که بینش های عملی در رابطه به صفحه و رفتار کاربر، ارائه می کند.

آیا CTA های داخل صفحه برای کاربران صفحه جذاب هستند؟

هدف ردگیری تبدیل کاربران، تحلیل کردن این موضوع است که کدام CTA ها در صفحه شما باعث جذب مشتریان به بهترین نحو ممکن می شود.
رخدادها و راه حل های مختلفی برای ردگیری تبدیل وجود دارد که یکی از رایج ترین آن ها، Google Analytics می باشد.
اما شما می دانید که ما عاشق ابزارهای جدیدی هستیم که کمتر در رابطه با آن ها بحث شده است و می توانید دیدگاه ها و یا روش های جدیدی را پیش روی شما قرار دهد.
Finteza یک بستر رایگان برای تحلیل وبسایت می باشد که بر روی نظارت و تحلیل تبدیل کاربران، تمرکز دارد. ویژگی خاص این ابزار، تحلیل بسیار ویژه آن برای نرخ تبدیل می باشد که نشان می دهد مشتریان شما چطور نسبت به هر گام داخلی در قیف تبدیل، مشارکت دارند.
شما می توانید فراخوان عمل های مختلف را بررسی کرده و عملکرد آن ها در هر مرحله از قیف تبدیل را ارزیابی کنید.
برای استفاده از این ابزار شما باید:
• کد ردگیری آن را نصب کنید (این قسمت مثل Google Analytics می باشد).
• رخدادهای مد نظر خودتان را اضافه کنید (این کار نسبت به Google Analytics خیلی ساده تر می باشد). شما حتی میتوانید از پلاگین آن ها استفاده کنید که باعث می شود بتوانید لینک هایی را با استفاده از ویرایشگر تصویری WordPress ، اضافه کنید.

افزایش نرخ بازگشت سرمایه,افزایش نرخ تبدیل سایت,بازگشت سرمایه roi

زمانی که تمام رخدادهای مد نظر شما آماده شده اند، شما می توانید تنها با انتخاب رخدادهایی که می خواهید در این گزارش ببینید، قیف بازاریابی خودتان را داخل قسمت “Funnels” ایجاد کنید:

بهبود نرخ تبدیل,بهینه سازی نرخ تبدیل سایت

کدام المان های صفحه باعث جلب توجه کاربران می شود؟

یک روش بسیار خوب دیگر برای تحلیل کردن عملکرد صفحه، استفاده از نقشه های گرمایی می باشد.
یک نقشه گرمایی یک نمایش از صفحه با کد های رنگی در رابطه با رفتار کاربران بر روی سایت می باشد. شما از این لینک می توانید اطلاعات بیشتری در رابطه با نقشه های گرمایی به دست بیاورید. انواع مختلفی از نقشه های گرمایی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا درک خوبی از رفتار افراد در سایت خودتان به دست بیاورید.

1. نقشه های کلیک نشان می دهد که کدام لینک ها و دکمه ها باعث جذب کلیک بیشتر شده است. این روش ها برای تحلیل کردن این که آیا CTA و یا بنر شما توانسته باعث جذب تعامل در صفحه بشود یا خیر، بسیار ضروری هستند.

2. نقشه های جابجایی نیز نشان می دهد که کاربران دسکتاپ در چه قسمت هایی موس خودشان را جابجا کرده و کجا مکث می کنند. شما می توانید از این معیار برای شناسایی بخش هایی از صفحه که باعث حواس پرتی کاربر نسبت به CTA اصلی تان می شود، استفاده کنید.
3. نقشه های اسکرول نیز نشان می دهد که چه تعداد از افراد به یک نقطه خاص از صفحه، اسکرول کرده اند. در صورتی که می خواهید ببینید افراد تا چه حدی محتوای طولانی شما را بررسی کرده اند، این معیار میتواند بسیار مفید باشد.

شما می توانید با استفاده از Hot Jar از تمام این معیارها به راحتی استفاده کنید. برای استفاده از این ابزار، شما باید به راحتی کد ردگیری آن را نصب کنید. از این قسمت شما می توانید تمام معیارهای مطرح شده را برای صفحه های سایت خودتان از داشبورد Hot Jar، به دست بیاورید.

افزایش نرخ بازگشت سرمایه,افزایش نرخ تبدیل سایت,بازگشت سرمایه roi

این ابزار، یک ابزار رایگان است اما اگر میخواهید بیش از 2000 صفحه را در روز با استفاده از این ابزار بررسی کنید، باید نسخه پولی آن را تهیه کنید.
با تحلیل کردن و جمع آوری داده های مرتبط با رفتار کاربران، نقشه های گرمایی میتواند به طور کلی به ما نشان دهند که کاربران در یک صفحه وبسایت، چطور با آن صفحه تعامل دارند. این موضوع میتواند برای درک گرایش های مشارکت در صفحه و بهینه سازی برای افزایش نرخ تبدیل سایت، مفید باشد.

در حالی که ابزار ردگیری تبدیل همگی در رابطه با درک مشارکت کاربران در صفحه می باشد، استفاده از نقشه های گرمایی به شما کمک می کند تا به صورت شفاف ببینید چه چیزی باعث حواس پرتی کاربران صفحه شما نسبت به فرآیند تبدیل می شود و همچنین میتوانید نقاط جذابیت برای کاربران را هم کشف کنید.

به عنوان مثال، درصورتی که آن ها همیشه به جای CTA شما بر روی تصویر کلیک می کنند، و یا در صورتی که آن ها لینک های مهم در صفحه را نادیده می گیرند (و یا از آن ها رد می شوند)، احتمالا شما باید جایگاه المان های سایت را عوض کرده و یا تصویری که باعث حواس پرتی می شود را پاک کنید.

تحلیل سئو داخلی

آیا محتوای شما، مخاطب مد نظر شما را هدف گرفته است؟

هدف جستجوی کاربر مهم ترین معیار برای تعیین این موضوع است که صفحه شما تا چه حدی مطابق با نیاز مشتریان هدف شما می باشد:
• چرا افراد کلمات خاصی را در جعبه جستجو وارد می کنند؟ هدف آن ها چیست؟
• آیا صفحه شما، چیزی که آن ها لازم دارند را در اختیارشان قرار می دهد؟ آیا این صفحه میتواند راه حل مناسبی ارائه کند؟
به بیان دیگر، هدف جستجو نشان دهنده فعالیت هدفمند کاربر است که به صورت عبارت جستجو بروز پیدا می کند. این مفهوم، نشان می دهد که آیا صفحه شما این شانس را دارد تا به صورت کلی موجب تبدیل کاربر شود یا خیر. حالا که جستجوی صوتی گسترش پیدا کرده است، تطابق با نیاز های فوری کاربران باید اولویت هر کسب و کاری باشد، به همین دلیل هدف جستجو این روز ها به موضوع بسیار مهمی تبدیل شده است.

هر دوی این سوالات را می توان با تحلیل هدف جستجو پاسخ داد. Text Optimizerسریع ترین روش برای تحلیل کردن این موضوع است که آیا صفحه شما می تواند نیازهای مخاطبین هدف را تامین کند یا خیر.

افزایش نرخ بازگشت سرمایه,افزایش نرخ تبدیل سایت,بازگشت سرمایه roi

این ابزار از تحلیل های معنایی استفاده می کند تا یک نمایش تصویری از مخاطبین هدف و توانایی صفحه شما برای رفع نیازهای آن ها، ارائه کند. برای نصب این ابزار، شما باید URL صفحه خودتان را در این ابزار کپی کنید و سپس این ابزار کار خودش را انجام می دهد.

آیا صفحه وبسایت شما به اندازه کافی بهینه سازی شده است؟

در نهایت و شاید خسته کننده ترین بخش، این است که شما هنوز هم باید از تکنیک های تحلیل صفحه استفاده کنید تا ببینید که آیا صفحه شما به اندازه کافی بهینه سازی شده است یا خیر. در بسیاری از موارد، زمانی که به نظر می رسد صفحه شما در رتبه بندی مشکل دارد، به احتمال زیاد راه حل شما در تحلیل سئو داخلی صفحه نهفته است.
ابزار تحلیل متن Serpstat دیدگاه های بسیار خوبی در رابطه با تحلیل داخلی صفحه به شما ارائه می دهد. این ابزار تمام کلمات کلیدی که رقبای شما در جستجوی ارگانیک دارند را به شما ارائه کرده و نشان می دهد که شما در کدام قسمت صفحه باید از این کلمات کلیدی استفاده کنید.
برای استفاده از Serpstat، شما باید:
• لیست کلمات کلیدی خودتان را اجرا کنید (برای این که Serpstat آن ها را در خوشه بندی های طرح بندی شده، تقسیم کند)
• سپس باید بر روی تب “Text Analytics” کلیک کنید و URL صفحه فرود خودتان که میخواهید برای هر گروه رتبه بندی شود را هم وارد کنید.
• صبر کنید تا ابزار محتوای رقبای شما که رتبه بندی بالایی دارند را تحلیل کرده و سپس لیستی از کلمات کلیدی را به شما ارائه کند که باید از آن ها استفاده کنید. همچنین این ابزار کلمات کلیدی که در صفحه های رتبه بندی شده برای یک گروه خاص از عبارات جستجو وجود دارد را هم به شما ارائه می کند.
این ابزار ده رقیب شما در زمینه جستجوی ارگانیک را بررسی می کند، محتوای آن ها را با هم مقایسه می کند و یک لیست از کلمات کلیدی که در تمام آن ها وجود دارد را ارائه می کند. ایده پشت این کار بسیار عالی است: ما نمی دانیم که چرا یک صفحه خاص نسبت به صفحه شما رتبه بندی بالاتری دارد، در نتیجه هر چیزی که در این ارتقای رتبه بندی شما باشد، قطعا ارزش امتحان کردن را دارد.

نکات مفید: ابزارها و تکنیک های جدید تحلیل که باید امتحانشان کنید
• سعی کنید رفتار کاربر و تحلیل رخدادها را با استفاده از Finteza بررسی کنید
• از HotJar برای نظارت بر مشارکت کاربران داخل صفحه از طریق نقشه های گرمایی، استفاده کنید.
• با استفاده از Text Optimizer بررسی کنید که آیا صفحه شما مطابق با هدف جستجوی کاربری می باشد یا خیر.
• با استفاده از Serpstat، بررسی کنید که چه چیزهایی باید در صفحه شما قرار داشته باشد.

برای این که بتوانید یک استراتژی بازاریابی قوی داشته باشید، باید بازار هدف خودتان و نحوه مشارکت و تعامل کاربران با سایت خودتان را به خوبی درک کنید.
این ارزیابی ها حداقل هر سه ماه یک بار باید انجام شود، زیرا بازار خیلی سریع تغییر می کند حتی در دوره های کوتاه تر زمانی. شم همچین ممکن است متوجه شوید که میتوانید بازار هدف خودتان را توسعه دهید و به درآمد بیشتر و بازه مخاطبین گسترده تر برسید.


تحلیل داخلی سایت یک روند پیوسته می باشد. هیچ وقت تمام نمی شود. شما همیشه باید عملکرد و معیار های مشارکت کاربران را تحلیل و ارزیابی کنید تا بتوانید انتظارات کاربران را تامین کنید، به منابع جدید ترافیک برسید و بتوانید قوی تر از رقبای خودتان، مشتری های جدید کسب کنید.

اهمیت سئو سایت برای کسب و کار اینترنتی

اهمیت سئو کسب و کار را شما خواه مالک کسب و کار، مدیر بازاریابی و یا تنها فردی باشید که به دنیای تجارت الکترونیک علاقه داشته باشد، باید بدانید و از معیار های مهم سئو استفاده کنید.

کسانی که در این زمینه فعال هستند، سطح درک متفاوتی نسبت به سئو دارند. بعضی به صورت کاملا دقیق نسبت به موضوعات فنی آگاه هستند و برخی نیز فقط ضروریات آن را می شناسند و نیاز به آموزش سئو دارند.

در تمام سطوح، اندازه گیری و درک داده های جستجو، معیار بسیار مهمی می باشد؛ این داده ها می تواند شامل رتبه بندی و جزییات دقیق تر از اهداف و سرعت صفحه باشد.

همانطور که ممکن است بدانید، شما نمی توانید صرفا بر اساس رتبه بندی، پیشرفت خودتان را ارزیابی کنید. بلکه روش های ساده دیگری نیز وجود دارد که میتواند بر روی سئو کسب و کار اینترنتی شما تاثیر داشته باشد.

در یک Ask Me Anything جدید در Reddit، Gary Illyes از گوگل بر روی این موضوع تاکید کرد که متخصص های گوگل باید مبانی سئو را حتما در نظر داشته باشند و همین تفکر را باید در رابطه با اندازه گیری عملکرد جستجوی ارگانیک داشته باشند.

در این مقاله، ما می خواهیم بهترین معیار های تاثیر سئو، و ارزیابی آن ها از نظر فنی و تجاری را به شما ارائه کنیم. قبل از شروع، باید به این نکته اشاره کنیم که این مقاله از حساب آزمایشی خود گوگل برای اسکرین شات ها استفاده کرده است. در صورتی که اطلاعات بیشتری نیاز دارید، می توانید از منابع دیگر استفاده کنید و یا از نسخه آزمایشی Google Analytics استفاده کنید.

هر کدام از این موارد، معیار های تجاری سئو هستند – داده هایی که برای تمام کسانی که در کسب و کاری فعالیت می کنند، اهمیت دارند.

ترافیک ارگانیک سایت

طبق تحقیقات دوره آموزش سئو ترافیک ارگانیک یکی از ساده ترین روش ها و شاید ساده ترین روش برای درک بازدهی سئو سایت شما می باشد. ترافیک روز به روز از موتورهای جستجو یکی از مهم ترین معیارها برای هر بازاریاب می باشد و هرگونه افزایش ترافیک هدفمند، باعث افزایش رتبه سئو سایت شما در جستجو می شود (فارغ از تغییرات فصلی).

در دنیایی که داده ها عامل اصلی تصمیم گیری هستند، این ویژگی ها اهمیت بسیار زیادی دارند و یکی از بخش های اصلی session های اینترنتی کاربران می باشد؛ این session ها می توانند برای یافتن پاسخ، خرید و یا هر کار دیگری باشند.

در Google Analytics، شما باید به این مسیر بروید : Acquisition -> All Traffic -> Channels. از این قسمت می توانید ترافیک ارگانیک دریافت شده در بازه زمانی مشخص را مشاهده کنید.

بررسی سئو کسب و کار,تحلیل سئو کسب و کار,سئو کسب و کار اینترنتی

ممکن است از خودتان بپرسید چطور میتوانید اطلاعات بیشتری دریافت کنید؟

گوگل قبلا دسترسی به داده های کلمات کلیدی را در سال 2011 مسدود کرده بود، اما حالا شما می توانید جزییات بیشتری در رابطه با ترافیک جستجوی ارگانیک به دست بیاورید و مکان ها و صفحه های فرود مختلف را بررسی کنید.

داده های ترافیک ارگانیک – فیلتر شده بر اساس صفحه فرود

تمام ترافیک سایت شما از صفحه اصلی به دست نمی آید بلکه بعضی از کاربران مستقیم به وبلاگ شما و یا صفحه های فرود خاصی وارد می شوند. اما برای بعضی از جستجوها، مانند جستجوهای انجام شده برای نام شرکت شما، صفحه اصلی شما احتمالا مهم ترین گزینه می باشد.

برای درک تفاوت ترافیک بین قسمت های مختلف در سایت خودتان، شما می توانید بعد اولیه “Landing Page” را انتخاب کرده و داده های جدیدی را بررسی کنید که بر اساس URL صفحه دسته بندی شده اند.

معیار های سئو سایت,معیار های سئو فنی

داده های ترافیک ارگانیک – فیلتر شده بر اساس مکان

در همین قسمت، داده های جستجوی ارگانیک را می توان بر اساس مکان تقسیم کرد مثلا بر اساس شهر های مختلف؛ بر این اساس شما می توانید در رابطه با ترافیک جستجوی خودتان اطلاعات بیشتری را به دست بیاورید. بر اساس نحوه عملکرد کسب و کارتان، مکان های نمایش داده شده ممکن است از یک کشور یا از کشور های مختلف باشد. در صورتی که شما سایت خودتان را برای کاربران خاص در یک منطقه بهینه سازی کرده اید، می توانید از این قسمت بازدهی تلاش خودتان را بررسی کنید.

بررسی سئو کسب و کار,تحلیل سئو کسب و کار,سئو کسب و کار اینترنتی

بررسی سئو کسب و کار,تحلیل سئو کسب و کار,سئو کسب و کار اینترنتی

درآمد، تبدیل و اهداف کسب و کار اینترنتی شما

در بیشتر موارد سایت شما برای تبدیل کردن کاربران عادی به مشتریان شما مورد استفاده قرار می گیرد. مثلا سایت شما ممکن است برای فروش محصولات، دانلود فایل و یا به دست آوردن مشتری احتمالی طراحی شده باشد.

درک بخشی از موفقیت سئو، تاثیر آن بر روی اهداف تجاری شما می باشد، خواه این اهداف، اهداف مالی باشند و صرفا برای به دست آوردن مشتری های احتمالی طراحی شده باشند.

برای داده های مبتنی بر درآمد، شما باید به بخش conversions در Google analytics بروید سپس باید عملکرد محصول را بررسی کنید. در این قسمت، شما می توانید بر اساس source/medium، بعد مورد نظر خودتان را انتخاب کنید تا فروش هایی که از ترافیک موتور جستجو به دست آمده است را شناسایی کنید.

بررسی سئو کسب و کار,تحلیل سئو کسب و کار,سئو کسب و کار اینترنتی

در صورتی که هدف شما صرفا مبتنی بر درآمد نیست، مثلا هدف شما ممکن است دریافت فرم ثبت نام از کاربر و یا مجاب کردن او برای دانلود یک سند باشد، سپس تحلیل های سفارشی می تواند به شما کمک کند تا فعالیت بازدید کننده هایی که از موتور جستجو وارد سایت شما شده اند را شناسایی کنید.

در قسمت conversions، منبع تکمیل هدف شما می تواند بر اساس منابع مختلف ترافیک دسته بندی شود و به این روش میتوانید مثلا صرفا جستجوی ارگانیک خودتان را ارزیابی کنید.

بررسی سئو کسب و کار,تحلیل سئو کسب و کار,سئو کسب و کار اینترنتی

در صورتی که یک بازدید کننده سایت شما را از جستجو پیدا کند و سپس چیزی بخرد و یا جزییات اطلاعاتی خودش را در اختیار شما قرار دهد، مشخص می شود که شما توانسته اید به مخاطب صحیح دست پیدا کنید.

اما، در صورتی که شما به صورت دائم ترافیک ارگانیک دریافت می کنید اما این مخاطبین کار خاصی را انجام نمی دهند، مشخص می شود که کلمات کلیدی که برای آن ها رتبه بندی شده اید برای خود شما و یا مخاطب شما مناسب نمی باشد.

فعالیت های سئو باید متمرکز بر روی رسیدن به مخاطب صحیح باشد؛ زیرا ممکن است که شما برای یک عبارت مثلا غذای گربه در جستجو رتبه اول را پیدا کنید اما خودتان فروشنده غذای سگ باشید! در این صورت بهینه سازی های شما اصلا فایده ای نداشته است.

قابلیت رویت در جستجو و نتایج محلی

در موردی که کسب و کار شما دارای یک وبسایت و یا روشگاه فیزیکی است، شما می توانید از این ابزار در Google My Business استفاده کنید تا بتوانید عملکرد خودتان را در نتایج جستجو و حتی فراتر از آن بررسی کنید. به صورت خاص، شما می توانید موارد زیر را درک کنید:

  • نحوه جستجوی مشتریان برای کسب و کار شما
  • حالتی که کسی کسب و کار شما را می بیند
  • فعالیت های خاصی که انجام میدهند

شما هر چه سئو بهتری انجام دهید، کاربران فعالیت هایی را انجام می دهند که مطابق میل شما می باشد! تصویر زیر را مشاهده کنید!

بررسی سئو کسب و کار,تحلیل سئو کسب و کار,سئو کسب و کار اینترنتی

بررسی سئو کسب و کار,تحلیل سئو کسب و کار,سئو کسب و کار اینترنتی

بررسی سئو کسب و کار,تحلیل سئو کسب و کار,سئو کسب و کار اینترنتی

میانگین رتبه سایت در جستجو

رتبه بندی برای عبارات کلیدی بر روی موتورهای جستجو معمولا یک روش راحت برای ارزیابی کلی عملکرد سایت تان می باشد. اما صرفا این که خیلی راحت سایت خودتان را در گوگل جستجو کنید و در رابطه با عملکرد خودتان جمع بندی کنید، شاید خیلی دقیق نباشد. جستجوی شخصی بر اساس تاریخچه جستجو و مکان شما الزاما نشان دهنده جایگاه دقیق شما در نتایج جستجو نمی باشد.

ابزار بسیار متنوعی وجود دارد که به شما کمک می کند تا جایگاه میانگین خودتان را برای یک عبارت خاص شناسایی کنید. روش رایگان برای انجام این کار استفاده از Google Search Console با یک ابزار رایگان مانند  SEMRush یا Ahrefs می باشد که شما را قادر می سازد تا توزیع رتبه بندی میانگین خودتان را هم بررسی کنید.

حالا که ردگیری رتبه بندی در نتایج جستجو سخت تر شده است، اندازه گیری جایگاه میانگین بهترین روش برای درک ارتباط رتبه بندی جستجو با کسب و کار شما و تاثیر آن بر روی کسب و کار شما می باشد.

بررسی سئو کسب و کار,تحلیل سئو کسب و کار,سئو کسب و کار اینترنتی

معیار های فنی سئو- معیاری مهم که خیلی افراد نسبت به آن غافل اند

زمانی که بحث فنی سئو مطرح می شود، شما باید لایه های سطحی را کنار بزنید و کلیک و ترافیک را بررسی کنید. این موضوع باعث می شود شما تصویر کلی تری از عمکلرد سئو خودتان به دست بیاورید و همچنین می توانید فرصت های بیشتری را برای بهبود سئو سایت شناسایی کنید.

ایندکس جستجو- از طریق سرچ کنسول و ابزار دیگر

تضمین این که ایندکس صحیحی از وبسایت شما وجود دارد، یکی از مهم ترین معیارهای سئو است. به دلیل این که اگر تنها بخشی از سایت شما و یا صفحه های اشتباه ایندکس شده باشند، سپس عملکرد کلی شما تا حد زیادی کاهش پیدا می کند.

با وجود این که بخش کوچکی از کار کلی سئو مرتبط با بررسی ایندکس است، اما بعضی می گویند این قسمت مهم ترین قسمت کار می باشد.

یکی از سریع ترین روش ها برای این کار، نوشتن دستور « :site » و قرار دادن URL صفحه اصلی سایت خودتان در ادامه آن می باشد؛ به این صورت شما می توانید تعداد صفحه هایی که در ایندکس موتور جستجو قرار دارد را مشاهده کنید.

برای بررسی وضعیت یک صفحه خاص در گوگل، سرچ کنسول گوگل بهترین گزینه است. جدیدترین نسخه سرچ کنسول، یک روش سریع برای ارزیابی نتایج را در اختیار شما قرار میدهد.

بررسی سئو کسب و کار,تحلیل سئو کسب و کار,سئو کسب و کار اینترنتی

خطای کراول جستجو

همراه با بررسی این که چه صفحه هایی کراول شده اند، هر مالک وبسایت باید همیشه به دنبال این باشد که چه صفحه هایی در ایندکس قرار ندارند ؛ همچنین باید بررسی کند که چه خطاهای کراولی توسط گوگل گزارش شده است. این خطاها معمولا به این دلیل رخ می دهد که دسترسی به یک صفحه مسدود شده است و یا قالب صفحه به صورتی است که قابل کراول نیست.

شما می توانید به سربرگ “Coverage” در سرچ کنسول گوگل بروید تا ماهیت خطاها و ارتباط آن با صفحات خودتان را بررسی کنید. در صورتی یک صفر بزرگ را مشاهده می کنید، یعنی اصلا هیچ چیزی برای نگرانی وجود ندارد.

بررسی سئو کسب و کار,تحلیل سئو کسب و کار,سئو کسب و کار اینترنتی

نرخ کلیک ورودی (CTR) و نرخ پرش (bounce rate)

به علاوه بررسی شرایط رتبه بندی سایت تان، معیار دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که چند مرتبه بر روی سایت شما در SERP ها کلیک شده است. در اصل، این موضوع نشان دهنده درصد impression از سایت شما می باشد که منجر به نمایش سایت شما در نتایج جستجو شده است.

این درصد نشان می دهد که رتبه بندی شما نسبت به عبارت جستجوی اصلی چقدر مرتبط می باشد و نتایج شما در مقایسه با رقبایتان، در چه سطحی رتبه بندی شده است.

در صورتی که افراد چیزی که می بینند را دوست داشته باشند و بتوانند به راحتی سایت شما را پیدا کنند، احتمالا بازدید سایت شما افزایش پیدا می کند.

سرچ کنسول گوگل یکی از بهترین منابع برای به دست آوردن داده های صحیح است. شما باید سربرگ performance را انتخاب کنید و سپس قسمت CTR را بررسی کنید تا داده ها را بر اساس عبارت جستجو، صفحه فرود، کشور منبع، و یا دستگاه های مورد استفاده کاربران بررسی کنید.

بررسی سئو کسب و کار,تحلیل سئو کسب و کار,سئو کسب و کار اینترنتی

در صورتی که فردی وارد وبسایت شما بشود، شما باید مطمئن شوید صفحه ای که برای آن ها نمایش داده می شود مرتبط با جستجوی آن ها می باشد، زیرا الگوریتم های جستجو عاشق این هستند که به ارتباط موضوعی پاداش بدهند! در صورتی که این صفحه شامل اطلاعات موردنیاز کاربر نبوده و یا با او سازگار نباشد، در این صورت احتمالا کاربر سایت شما را ترک کرده و یک منبع بهتر را پیدا می کند بدون این که کاری انجام دهد. این موضوع با مفهوم پرش یا bounce rate معرفی می شود.

در بعضی از موارد ممکن است بازدید کننده تنها نیازمند یک بازدید از سایت شما باشد در نتیجه bounce rate در این شرایط اهمیت ندارد. شما باید مطمئن شوید که همیشه معیار ها را با در نظر داشتن زمینه کلی بررسی کنید تا بتوانید اطلاعات دقیقی را به دست بیاورید.

سازگاری با موبایل

در سال 2015 به صورت گسترده بیان شد که سازگاری با موبایل یک عامل رتبه بندی می باشد. این موضوع برای تکامل رفتار مرورگرها در رابطه با ترافیک موبایل می باشد زیرا حالا ترافیک ایجاد شده از دستگاه های موبایل بیشتر از دستگاه های دسکتاپ است.

یک گزارش دیگر در سرچ کنسول گوگل، یک تصویر شفاف از سازگاری سایت شما نسبت به موبایل را ارائه می کند و مشکلات آن را هم شناسایی میکند. باید در نظر داشته باشید که این معیار نشان نمی دهد که سایت شما از نظر تبدیل کاربران موبایل موثر است یا خیر، بلکه فقط سازگاری سایت با موبایل را بررسی می کند.

بررسی سئو کسب و کار,تحلیل سئو کسب و کار,سئو کسب و کار اینترنتی

معیارهای خودتان را دنبال کرده و به داده ها گوش کنید

همانطور که در ابتدای این مقاله گفته شد، تصمیم گیری ها بر اساس داده ها شکل می گیرند. در تمام حوزه های کسب و کار، همیشه داده ها اهمیت دارند. از نظر سئو، درک کامل تنها از طریق استفاده از داده های مختلف ایجاد می شود و می توان نکات مثبت و منفی زیادی را از داده ها شناسایی کرد.

در نهایت، معمولا داده هایی مانند ترافیک، رتبه بندی و نرخ تبدیل اهمیت بسیار زیادی دارند و شما همیشه باید در تصمیم گیری های خودتان این معیار ها را در نظر داشته باشید.

به عنوان یک سئوکار یا بازاریاب دیجیتال، باید بدانید که داده ها چطور باعث تکامل یک کسب و کار می شوند و چطور می توان بر اساس آن ها، موفقیت ها و فرصت ها را شناسایی و گزارش کرد.

شما به این مقاله قبلا رای داده اید

آموزش جامع سئو تصاویر سایت

سئو تصاویر و آموزش سئو ممکن است موضوع پیچیده ای به نظر برسد زیرا جزییات بسیار زیادی دارد : بهینه سازی کلمات کلیدی، سرعت سایت، لینک سازی، بهینه سازی متاتگ ها. اما در صورتی که شما بتوانید آن را درک کنید، خیلی هم پیچیده نیست. در سطح بنیادی، شما می توانید سئو را به این صورت در نظر بگیرید:

هر چیزی که در اینترنت است، محتوا و یا یک لینک است (بین تکه های مختلف محتوا)

هر محتوایی که بک لینک با کیفیت بیشتری دارد، توانایی افزایش رتبه سئو سایت در گوگل را دارد. این محتواها بیشترین ترافیک را برای انواع کلمات کلیدی مختلف بدست می آورند و باعث افزایش رتبه بندی نیز می شوند.

آموزش سئو عکس,اهمیت سئو عکس,بهینه سازی تصاویر سایت

صفحه A لینک های بیشتری از صفحاتی با کیفیت مشابه نسبت به صفحه B دارد؛ ازین رو، اعتبار رتبه بندی بالاتری دارد

کمیت و کیفیت بک لینک های یک صفحه یکی از مهم ترین عوامل خارجی موثر بر روی اعتبار و رتبه بندی صفحه در موتورهای جستجو می باشد. اما همچنین بازه گسترده ای از عوامل داخلی نیز بر روی عملکرد صفحه تاثیر دارد که سئو تصویر نیز یکی از آن ها می باشد.

بهینه سازی عکس یکی از المان هایی از سئو داخلی سایت است که کمتر به آن توجه می شود، اما این موضوع بدین معنی نیست که سئو عکس اهمیت زیادی ندارد. در واقع، اگر شما دقیق نباشید، سئو ضعیف تصاویر می تواند توانایی صفحه شما برای دریافت لینک، ایندکس شدن و در نهایت به دست آوردن ترافیک ارزشمند ارگانیک را با مشکل رو به رو کند.

خبر خوب این است: شما می توانید تنها با چند گام، تاثیر بسیار زیادی بر روی بهینه سازی تصاویر سایت خودتان ایجاد کنید. در این مقاله از مقالات دوره آموزش سئو ما در ادامه هفت گام بسیار مهم را به شما معرفی می کنیم که باعث بهینه سازی سئو تصاویر می شود.

کاهش حجم عکس و فشرده سازی آنلاین تصاویر

حجم عکس ها به تنهایی تاثیر زیادی روی سرعت لود سایت دارند و این موضوع بر روی توانایی کلی صفحه برای رتبه بندی و دریافت ترافیک، تاثیر دارد. سرعت سایت نه فقط بر روی توانایی کاربر برای جابجایی بین صفحات در مسیر تبدیل تاثیر دارد، بلکه یک عامل فعال برای رتبه بندی می باشد. در صورتی که صفحه شما کند باشد، گوگل با دیدگاه مثبتی نسبت به آن نگاه نمی کند. به همین دلیل شما حتما باید از فشرده سازی تصاویر استفاده کنید.

شما ممکن است با PageSpeed Insights آشنا نباشید. این ابزار بسیار مفید است. شما می توانید URL وبسایت خودتان را وارد کنید و گوگل ارزیابی های بسیار خوبی را به شما ارائه میدهد که نشان دهنده مشکلات مرتبط با سرعت صفحه سایت می باشد. شما می توانید چند مورد از این تست ها را اجرا کنید و متوجه یک طرح مشترک در این تست ها می شوید.

بهینه سازی تصاویر وب سایت,سئو تصاویر,سئو تصاویر سایت

تصاویری که سایز نامناسبی دارند معمولا مهم ترین عامل کندی سرعت سایت هستند و به دلیل این که سئو تصویر و سرعت صفحه ارتباط نزدیکی با هم دارند، فشرده سازی تصاویر یکی از مهم ترین اقدامات در سئو عکس می باشد.

شما می توانید به راحتی بین سربرگ های مختلف این ابزار جابجا شوید و تصاویری را مشاهده می کنید که باعث کندی وبسایت شما شده اند. شما همچنین می توانید ببینید که با فشرده سازی تصاویر، چقدر فضا صرفه جویی می کنید.

شما می توانید از ابزاری مانند TinyPNG استفاده کنید تا تصاویر خودتان را در یک مرتبه فشرده کنید و یا مبتنی بر CMS خودتان، شما می توانید از ابزار یا پلاگین های مختلف به منظور فشرده سازی تصاویر استفاده کنید.

آپلود کردن تصاویر در فرمت های next-gen (نسل جدید)

یکی دیگر از پیشنهاداتی که برای سئو تصاویر در گزارش PageSpeed Insights بیان می شود، استفاده از فرمت های نسل جدید برای تصاویر می باشد. این گزینه به صورت “Serve images in next-gen formats” نشان داده می شود.

سئو تصاویر وردپرس,سئو عکس های سایت

فرمت هایی که ما درباره آن صحبت می کنیم،  JPEG 2000, JPG XR, و  WebP می باشد. در صورتی که شما تا کنون در رابطه با این فرمت ها چیزی نشنیده اید، حس نکنید که خیلی از دیگران عقب افتاده اید!! این فرمت ها فرمت های رایج مثل JPG یا PNG می باشد. اما در حالی که JPG و PNG هنوز فرمت های رایج تصویری هستند، فرمت های نسل جدید مانند JPEG 2000 واقعا برتر هستند. کد کردن تصاویر با این فرمت ها به جای فرمت های قدیمی به شما کمک می کند که زمان بارگذاری صفحات و میزان استفاده از داده ها را کاهش دهید.

در صورتی که شما می خواهید از این فرمت ها استفاده کنید، مبدل های رایگان آنلاین بسیار زیادی وجود دارد که به شما کمک می کند.

استفاده از مقیاس تصویر مناسب برای وبسایت خودتان

سایز مناسب عکس برای سایت (منظورمان سایز ابعادی می باشد نه سایز فایل)، بر اساس CMS شما و فرمت صفحه ای که قرار است تصویر در آن آپلود شود، تغییر می کند. شما باید از بهترین سایز برای CMS خودتان استفاده کنید (مثلا Shopify سایز 2048 * 2048 را برای تصاویر مربعی محصولات پیشنهاد می کند). تصویری که آپلود می کنید، باید به خوبی در بستر محتوا قرار بگیرد…

آموزش سئو عکس,اهمیت سئو عکس,بهینه سازی تصاویر سایت

ممکن است تصویر به صورت خودکار در CMS شما تغییر سایز پیدا نکند تا متناسب باشد. این تغییر سایز باعث می شود که سایز تصویر برای صفحه نمایش اصلاح شود اما باعث کاهش سایز فایل نمی شود و اگر بخواهیم به صورت کلی بگوییم، تصاویری که پیکسل های بیشتری دارند، سایز حجمی بیشتری دارند.

این یعنی که مطمئن ترین روش برای حصول اطمینان نسبت به سایز صحیح تصویر، این است که خودتان به صورت بهینه سایز تصاویر را انتخاب کرده و قبل از این که تصویر خودتان را آپلود کنید، آن را Crop کنید. اگر شما تصویر را از اینترنت دریافت کرده باشید شاید نیاز باشد که اصلاح زیادی بر روی سایز آن انجام دهید. اما اگر که شما تصویر مناسبی دانلود کرده باشید و یا این که تولید تصاویر را به یک طراح سپرده باشید، شما به راحتی می توانید سایز مناسبی را برای تصاویر به دست بیاورید که خاص سایت شما باشد.

ساخت عکس برای تولید محتوا

تصاویر Stock، معمولا به راحتی سایز بندی می شوند. بیشتر تصاویری که شما از Adobe Stock یا Shutterstock یا از دیگر فروشنده ها دانلود می کنید سایزهایی مطابق با بیشتر سایت ها دارند.

اما این تصاویر همیشه مثل تصاویر اصیل و برند شما، موثر نیستند. تصاویر تولید شده بر اساس داده های داخلی و یا تصویر های با کیفیت از محصولات خودتان در شرایط عملی ، تصاویری هستند که در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شوند و حتی در جستجوی تصاویر، مورد جستجو قرار می گیرند.

آموزش سئو عکس,اهمیت سئو عکس,بهینه سازی تصاویر سایت

مهم تر از آن: تصاویر زیبا و منحصر به فرد، باعث می شود صفحه شما صفحه ای اصیل و با ارزش برای کاربران باشد. گاه به گاه، زمانی که متخصص ها در گوگل در رابطه با توصیف سئو قوی صحبت می کنند، و یا وقتی می خواهند در رابطه با یک تغییر در الگوریتم های گوگل صحبت کنند که باعث کاهش رتبه بندی شده است، آن ها این گونه می گویند: صفحه هایی ایجاد کنید که برای تمام مخاطبین ارزشمند باشد.

این یعنی شما باید از تصاویری استفاده کنید که بهترین تجربه ممکن را در اختیار کاربران قرار دهد.

متن جایگزین با تگ alt تصاویر

تگ alt تصاویر زمانی که گوگل می خواهد مشخص کند در جستجوی تصاویر کدام تصویر را نمایش دهد، تاثیر زیادی دارد. اطلاعات گوگل از عکس نسبت به تمام المان های دیگری که در صفحات ایندکس شده وجود دارند کمتر است. برای سئو تصویر، این یعنی که شما باید تمام اطلاعات در رابطه با تصاویر خودتان را در فضای مناسب، به گوگل ارائه کنید. سه مکان اصلی برای انجام این کار وجود دارد:

متن جایگزین عکس یا تگ alt:

متن جایگزین تصویر برای افرادی که از screenreader استفاده می کنند ، و یا در شرایطی که سرور شما دچار مشکل می شود و نمی تواند تصاویر را بارگذاری کند بسیار مفید می باشد (در این شرایط متن جایگزین تصویر بر روی صفحه نمایش داده می شود).

آموزش سئو عکس,اهمیت سئو عکس,بهینه سازی تصاویر سایت

اما از نظر رتبه بندی، متن جایگزین تصویر روش اصلی مورد استفاده گوگل برای درک تصاویر می باشد. در نتیجه به صورت طبیعی این متن اهمیت بسیار زیادی دارد. به عنوان بهترین روش، شما باید کلمه کلیدی هدف در صفحه و یا کلمات کلیدی ضروری که ممکن است برای یک تصویر خاص مورد استفاده قرار بگیرند را در این متن قرار دهید و هر لحنی که توصیف خوبی از تصویر ارائه نمی کند را حذف کنید (مثل حروف اضافه و …).

  • تیترها:

    مباحث بسیار زیادی وجود داشته است که آیا تیتر تصاویر نسبت به متن جایگزین تصویر، ضرورتی دارند یا خیر. اما این تیترها یکی از عوامل رتبه بندی هستند زیرا گوگل از آن ها در تعیین ترتیب ارائه تصاویر در نتایج جستجوی تصویری، استفاده می کند.

  • شرح (Caption):

    گوگل در رابطه با متن شرح تصویر این گونه می گوید: «گوگل در رابطه با موضوع تصویر، از محتوای صفحه که شامل شرح ارائه شده برای تصویر و تیتر آن می باشد، اطلاعاتی را استخراج می کند.» در نتیجه، شما باید متنی مرتبط با تصویر خودتان ارائه کنید تا گوگل بتواند مشخص کند که تصویر چه چیزی است. استفاده از این شرح ها یکی از بهترین روش ها برای توصیف مناسب تصویر و تناسب آن با زمینه می باشد.

تضمین اشتراک گذاری اجتماعی بی وقفه

حالا می خواهیم در رابطه با تگ های Open Graph و Twitter Card ها صحبت کنیم. این موارد تگ هایی در HTML صفحه شما هستند که تضمین می کنند وقتی کسی این صفحه را بر روی فیسبوک و یا توییتر به اشتراک می گذارد، تصاویر و چکیده های توصیفی آن به صورت صحیح نمایش داده می شوند. در حالت طبیعی، اگر شما می خواهید تصویر شما بتواند در شبکه های اجتماعی نیز به اشتراک گذاشته شود و ترافیک به دست بیاورید، اهمیت بسیار زیادی دارند.

آموزش سئو عکس,اهمیت سئو عکس,بهینه سازی تصاویر سایت

اگر مطمئن نیستید که آیا از این تگ ها استفاده کرده اید یا خیر، شما می توانید در کد منبع خودتان جستجو کنید. شم می توانید به صورت امتحانی پست خودتان را در توییتر یا فیسبوک نشر دهید تا ببینید که آیا به درستی نمایش داده می شود یا خیر. تفاوت این کار با نشر لینک ساده این است که به جای یک لینک متنی، شما یک تصویر بزرگ را ارائه می کنید که یک کارت توصیف در رابطه با صفحه مربوطه را با خودش دارد و افراد با کلیک کردن روی آن، به صفحه شما منتقل می شوند.

اجرای تگ های Open Graph مجدد مبتنی بر CMS شما می باشد. اگر شما مثلا از BigCommerce استفاده می کنید، شما می توانید قسمت Open Graph را در تمام لیست بندی محصولات خودتان در تنظیمات نهایی، مشاهده کنید (اما متاسفانه شما نمی توانید از این گزینه در صفحه اصلی خودتان استفاده کنید).

آموزش سئو عکس,اهمیت سئو عکس,بهینه سازی تصاویر سایت

اگر شما از WordPress استفاده می کنید، احتمالا این تنظیمات را در Yoast (یک پلاگین بسیار قدرتمند برای سئو برای کاربران وردپرس) مشاهده می کنید. شما میتوانید تمام صفحه هایی که ترافیک بالایی دارند و یا از نظر کسب و کار برای شما ارزشمند هستند را با استفاده از این ابزار بررسی کنید تا مطمئن شوید که این صفحه ها قابلیت اشتراک گذاری بر روی شبکه های اجتماعی را دارند.

استفاده از روش lazy loading

جدا از نام بامزه ای که این روش دارد، lazy loading می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی سرعت سایت شما داشته باشد زیرا تصاویری را که در نیمه پایینی صفحه هستند و هنوز کاربر صفحه را به سمت آن ها اسکرول نکرده، بارگذاری نمی کند.

گوگل این گونه می گوید: lazy loading می تواند به صورت محسوس باعث افزایش سرعت بارگذاری سایت شما در صفحات طولانی که شامل تصاویر زیادی زیر قسمت میانی صفحه هستند بشود زیرا زمانی این تصاویر را بارگذاری می کند که کاربر نیاز داشته باشد و یا محتوای اصلی بارگذاری یا رندر شده باشد. این روش می تواند بسیار مفید باشد.

گوگل همچنین از lazy loading در PageSpeed Insight خودش هم استفاده می کند. وقتی که شما تحلیل سرعت صفحه را بر روی سایت خودتان انجام میدهید، می توانید از این پیشنهادات بهره ببرید.

آموزش سئو عکس,اهمیت سئو عکس,بهینه سازی تصاویر سایت

مثلا در سناریو بالا مشاهده می کنید که گوگل به شما می گوید lazy loading می تواند به شما کمک کند. در صورتی که شما کاربر وردپرس هستید، چند پلاگین lazy loading وجود دارد که می توانید از آن استفاده کنید. برای تمام کاربران دیگر، شما باید رهنمودهای کاری گوگل را در این رابطه، بررسی کنید.

سئو تصویر: نسبت به آن غافل نشوید!

ما هفت نکته قوی برای سئو تصاویر را به شما ارائه کردیم که می توانید بر روی سایت خودتان اجرا کنید. همیشه در نظر داشته باشید که لازم نیست از تمام این موضوعات استفاده کنید بلکه باید تلاش کنید بهترین استفاده از این نکات را ببرید تا باعث بهبود سئو تصویر سایت شما شود. مثلا شاید شما در زمینه کد نویسی های دشوار Open Graph تمایلی نداشته باشید اما همه می توانند متون جایگزین را اضافه کنند و یا از ابزار رایگان برای فشرده سازی تصاویر استفاده کنند. در نتیجه باید تصمیم بگیرید که کدام روش بهترین و کارآمد ترین روش برای استراتژی سئو شما می باشد!

شما به این مقاله قبلا رای داده اید

آموزش سئو محلی برای کسب وکار ها و شرکت ها

آموزش سئو محلی نیاز اصلی کسب و کار های امروز است. پانزده سال پیش، اگر یک مشتری به یک چکش نیاز داشت، احتمالا دفترچه تلفن را در می آورد و به دنبال یک «فروشگاه ابزار» می گشت، یکی از آن ها که نزدیک تر بود را انتخاب می کرد، به آن جا می رفت و از فروشنده می پرسید که «شما چکش دارید؟». اگر آن ها اتفاقی، چکش تمام کرده بودند احتمالا فروشگاه، آدرس دیگری به مشتری می داد تا به فروشگاه نزدیک بعدی برود و این فرآیند دوباره شروع می شد.
حالا که بیشتر ما با کامپیوترهای کوچک در جیب خودمان این سو و آن سو می رویم، بیشتر جستجوی اصلی ما تنها در چند ثانیه با استفاده از جستجوی موبایل انجام می شود. در صورتی که یک مشتری یک چکش لازم داشته باشد، آن ها خیلی ساده عبارت «فروشگاه ابزار» را در گوگل جستجو می کنند و سه نتیجه که در نزدیکی آن ها قرار دارد، به آنها نمایش داده می شود.


این احتمال وجود دارد مشتری کار جستجوی خودش را تمام کرده باشد و هدف خودش را پیدا کرده باشد. در نتیجه کسب و کارهایی که در این جستجو نمایش داده نمی شوند، به سختی می توانند مشتری جذب کنند. تضمین دستیابی به یکی از این سه جایگاه کسب وکار های محلی در جستجوی گوگل یکی از بخش های ضروری در اجرای سئو محلی می باشد.
این موضوع برای شرکت هایی که می خواهند در سطح محلی رقابت کنند اهمیت بسیار زیادی دارد.
با صد ها یا هزاران جایگاه مختلف، به سختی می توان صحت داده هایی که نمایش داده می شوند را تضمین کرد. استفاده از راه حل های جستجوی محلی برای حفظ و یا نظارت بر لیست بندی های موجود در تمام مکان ها، یکی از بهترین روش ها برای تقویت حضور آنلاین و هدایت ترافیک محلی می باشد.


درصورتی که شما فقط تحلیل داده های سئو سایت را بررسی می کنید، ممکن است فرصت هایی را از دست بدهید.


بسیاری از مصرف کننده ها قبل از این که در رابطه با فروشگاه محلی مورد نظر خودشان تصمیم گیری کنند، از جستجوی موبایل استفاده می کنند. در واقع بر اساس مجله RetailDive، دو سوم از مصرف کننده ها قبل از این که به فروشگاه بروند، به صورت آنلاین جستجو می کنند.
و در حالی که بیشتر کسب و کار ها می دانند که باید توجه ویژه ای به تحلیل وبسایت خودشان داشته باشند، بسیاری از آن ها فراموش می کنند که جستجوی اصلی محلی شامل لیست بندی های محلی نیز می شود.
تحقیقات نشان داده است در حالی که 75% از مصرف کنندگان از وبسایت های یک کسب و کار به عنوان بخشی از فرآیند تصمیم گیری خودشان استفاده می کنند، درصد بیشتری از آن ها یعنی 87% از لیست بندی های محلی ارائه شده در نتایج موتورهای جستجو نیز بهره می برند.
شما باید فراتر از تحلیل های وبسایت خودتان را بررسی کنید تا متوجه شوید که رتبه بندی شما در نتایج جستجوی محلی به چه صورت است و به این روش، شما می توانید از سئو محلی برای ترافیک واقعی، بهتر استفاده کنید.

یک مطالعه توسط Sparktoro نشان داد که 62% از جستجوهای محلی موبایل، مصرف کننده ها برروی نتایج نشان داده شده کلیک نمی کنند تا صفحه وبسایت یک کسب و کار را نگاه کنند. علاوه بر این، Rio SEO نیز در تحقیقات اخیر خودش بر روی مشتری های شرکتی نشانداد که تنها 1 مورد در هر 60 نمایش Map Pack، یک کلیک بر روی سایت انجام شده است.

بهبود سئو محلی سایت,بهبود سئو محلی کسب و کار,بهینه سازی محلی سایت کسب و کار

در واقع مشتریان اطلاعات مورد نیاز خودشان را از لیست بندی های محلی به دست می آورند که در بالاترین قسمت نتایج جستجو نمایش داده می شود. برای بسیاری از کسب و کار ها، این یعنی اگر شما در این نتایج نیستید، احتمالا برای مشتریان نامرئی خواهید بود.

بهینه سازی برای جایگاه های سئو محلی

کاربران موبایل احتمالا از گوگل برای جستجوی کسب و کارهای محلی استفاده می کنند و این جستجوها معمولا محدود به قسمتی است که با نام جایگاه سئو محلی شناخته می شود.
در نتایج موتور جستجوی گوگل، جایگاه سئو محلی، یک لیست بندی نقشه ای برجسته و پر رنگ و لعاب است که به مشتریان سه کسب و کار را ارائه میدهد که به عقیده گوگل، مرتبط ترین نتایج نسبت به عبارت جستجو و مکان کاربر می باشد (دوباره تصویر بالا را مشاهده کنید).
در صورتی که شما می خواهید جستجوگر های محلی شما را پیدا کنند، قطعا باید بتوانید یکی از این سه جایگاه را از آن خودتان کنید.

کسب و کار شما چطور می تواند به این جایگاه برسد؟

کلید رسیدن به این جایگاه سئو محلی، این است که شما مطمئن شوید که شرکت و سئو محلی سایت شما سر جای خودشان قرار دارند و بهترین روش برای این که سئو محلی خودتان را سامان بدهید، این است که صفحه Google My Business) GMB) را بهینه سازی کنید تا به الگوریتم گوگل تمام مواردی که برای یافتن شرکت شما در جستجوی محلی نیاز دارد را بدهید.
البته که این ابزار در ایران غیر قابل دسترس می باشد و شما باید از گوگل و متد های دیگری برای بهینه سازی سایت برای جستجو های محلی انجام دهید.
در ادامه ما چند نکته را به شما برای بهینه سازی GMB معرفی می کنیم:
• ارائه اطلاعات مهم مرتبط با کسب و کار، مانند نام کسب و کار و دسته بندی آن، مکان و یا حوزه خدمات رسانی، ساعت فعالیت ( با ساعت ها و یا تعطیلات خاص)، شماره تلفن، URL وبسایت، توصیف کسب و کار و غیره.
• ارائه اطلاعات پیشرفته مانند کد فروشگاه، نام، و یا ارائه شماره تلفن در مکان Google Ads .
• تشویق مشتریان برای ارائه نظرات، که شما می توانید در داشبورد GMB به این نظرات پاسخ بدهید.
• به روز رسانی تصاویر که در لیست بندی ها و تصاویر گوگل نمایش داده می شود.

ابزار صحیح می تواند باعث ارتقای حضور آنلاین شما بشود

درصورتی که شما نگران این موضوع هستید که کسب و کار شما در جستجوی محلی در موبایل نمایش داده نمی شود، تغییر استراتژی دوره آموزش سئو برای استفاده از ابزار صحیح میتواند بهترین راه حل شما باشد.