شناسایی کلمات کلیدی با ارزش


روش های شناسایی کلمات کلیدی ارزشمند

شناسایی کلمات هدف را باید قبل از تولید محتوا انجام دهید. برای انتخاب بهترین کلمات کلیدی باید سه پرسش اساسی را از خود بپرسید:

1.       کاربران چه عباراتی را بیشتر جستجو میکنند؟

2.       این عبارت چقدر برای شما درآمد زایی خواهد کرد؟

3.       در هر عبارت چقدر رقابت وجود دارد؟

ابزارهای گوناگونی برای شناسایی کلمات هدف و میزان جستجوی هریک از آنها وجود دارد.

۱- کاربران چه عباراتی را بیشترازدیگر کلمات جستجو میکنند؟

اولین سوالی که درسئو از خود باید یپرسیم این است که، در چه عباراتی باید رتبه کسب کنیم. در اولین قدم لیستی از کلمات ارزشمند تهیه میکنیم ولی ممکن است انتخاب ما با فرهنگ عمومی کاربران متفاوت باشد. ما به دنبال روش هایی برای تعیین میزان محبوبیت این عبارات در میان عموم کاربران هستیم.

ابزار Keyword Planner، بررسی میزان جستجوی کلمات

Keyword Planner توسط گوگل و بعنوان یکی از ابزارهای جانبی Google Adwords طراحی و معرفی شده است. هدف اصلی این ابزار کمک به افرادی است که قصد دارند از سرویس تبلیغات گوگل استفاده کنند. شما میتوانید کلمات کلیدی مورد نظر خود را در آن وارد کرده و میزان جستجو، سطح رقابت و هزینه مورد نیاز برای تبلیغات را دریافت کنید.

توجه به پیشنهادات گوگل در زمان جستجو

یکی از روش های یافتن کلمات ارزشمند، جستجوی عبارات مورد نظر خود در گوگل است. زمانیکه شروع به تایپ کردن میکنید گوگل پیشنهادات مرتبط با عبارت شما را نمایش میدهد. در واقع پیشنهادات گوگل هنگام جستجو پرطرفدارترین عبارات جستجو شده در گوگل هستند.

همچنین در انتهای نتایج گوگل پیشنهاداتی به شما نمایش داده میشود که از نظر معنایی با عبارت جستجو شده توسط شما مرتبط هستند و بیش از سایر عبارت ها جستجو میشوند. این عبارات معمولا طولانی هستند و دقیقا به هدف کاربر اشاره دارند.

استفاده از ابزار kwfinder

یکی از ابزارهای مناسب برای تخمین میزان جستجوی کلمات کلیدی ابزار kwfinder.com است. در صورت ثبت نام در این سایت میتوانید روزانه ۵ عبارت را به صورت رایگان بررسی کرده و میزان جستجو و رقابت پذیری آن را مشاهده کنید. این عبارت دو فاکتور جستجو و رقابت را همزمان برای شما تحلیل کرده و برخلاف keyword planner میزان رقابت را براساس استانداردهای مهم سئو تخمین میزند.

2- درآمد زایی این عبارت چقدر است؟

گاهی اوقات تعداد بالای جستجوی یک کلمه موجب میشود که به هدف اصلی ما تبدیل شود در حالیکه این کلمه از نظر اقتصادی مناسب زمینه کاری ما نیست. تنها کلماتی برای ما ارزشمند هستند که بتوانیم آنها را به پول تبدیل کنیم

جستجوهای کاربران در بیش از ۷۵ درصد موارد سه کلمه است

در حال حاضر فرهنگ جستجو در گوگل تغییرات بسیاری نسبت به گذشته داشته و کاربران دریافته اند که جستجوی عبارات طولانی پاسخ بهتری از طرف گوگل دریافت میکند. این عادت به قدری همه گیر شده است که هم اکنون بیش از ۷۵ درصد جستجوهای کاربران را عبارات سه تا شش کلمه ای تشکیل میدهد.

شاید مهمترین دلیل شکل گیری این فرهنگ را بتوان بخش پیشنهادات گوگل هنگام جستجو دانست زیرا به محض آنکه کاربر شروع به جستجو میکند با پیشنهاداتی مواجه میشود که عموما طولانی بوده و به موضوعی مشخص اشاره دارند.

3-رقابت  در هر عبارت

طبق مقالات آموزش سئو سومین فاکتور برای سنجش ارزش کلمات کلیدی میزان رقابت است. برای تعیین میزان رقابت روش های زیادی در دسترس نیست. شاید بهترین روش برای انجام این کار جستجوی عبارت مورد نظر در گوگل و بررسی نتایج پیشنهادی توسط گوگل است. مهمترین رقبای شما همان هایی هستند که هم اکنون جایگاه خوبی در نتایج گوگل دارند.